انصارالله موضع ائتلاف عربی ضد یمن درباره آتش بس را غیر واقعی خواند


انصارالله موضع ائتلاف عربی ضد یمن درباره آتش بس را غیر واقعی خواند

تهران-ایرنا- محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی جنبش انصارالله گفت: ادامه محاصره و توقیف کشتی های حامل سوخت به یمن نشان دهنده نیت مثبت و عملی متجاوزان درباره صلح و آتش بس نیست و این کشور هنوز در بدترین بحران انسانی که آنها به بار آورده اند به سر می برد.

وی امروز (دوشنبه) در توییتر خود نسبت به وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن در ادامه محاصره این کشور که جز فاجعه چیز دیگری به همراه ندارد، هشدار داد.

شبکه خبری المیادین نیز به نقل از "طه المتوکل" وزیر بهداشت یمن گزارش داد که ائتلاف سعودی با توقیف کشتی ها در دریای سرخ دست به قتل عام مردم یمن زده، چرا که انواع عمل های جراحی و خدمات درمانی در

شماری از بیمارستان ها به دلیل کمبود مشتقات نفتی در حال متوقف شدن است.

وی با هشدار نسبت به اینکه محاصره یمن جان هزاران بیمار را تهدید می کند، از محافل بین المللی خواست تا در حل بحران انسانی در یمن ورود کنند.

وزیر بهداشت یمن همچنین اضافه کرد که آمریکا می خواهد که سعودی ها به جنگ ادامه دهند.

وزارت بهداشت یمن نسبت به توقف کار 120 بیمارستان، 3 هزار مرکز بهداشتی در یمن به دلیل نبود سوخت و ادامه محاصره هشدار داد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله نیز در دیدار با «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن تصریح کرد که ابتکار عمل «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی درباره آتش بس در یمن از سوی ائتلاف عربی موضع

مشخص و واضحی نداشته و به سطح مطلوبی نرسیده است.

وی اعلام کرد که ادامه حملات هوایی متجاوزان به یمن و حملات اخیر در الصلیف در الحدیده واقع در غرب این کشور پاسخ منفی به ابتکار عمل المشاط و نقض آشکار توافق استکهم است.

عبدالسلام افزود: تاکنون به پاسخ صریحی به این ابتکار عمل دست نیافته ایم و حملات هوایی و محاصره یمن همچنان ادامه دارد.

سخنگوی انصارالله تصریح کرد که در دیدار با سفیر انگلیس تاکید کردیم که ابتکار عمل آتش بس برای اعلام حسن نیت و تمایل انصارالله به صلح و ثبات در یمن و پایان دادن به تجاوزات و محاصره است.

وی تاکید کرد که عدم موضع گیری صریح درباره ابتکار عمل آتش بس به برقراری این فرایند و نیز پیشرفت و تبدیل شدن آن به آتش بس فراگیر کمک نمی کند.

این مقام یمنی توقف حملات و پایان دادن به محاصره را نیمی از پیشرفت برای آتش بس فراگیر دانست و افزود که ادامه توقیف قایق های حامل مشتقات نفتی در دریای سرخ به کلی با توافق سوئد در تناقض است.

استان الحدیده در روزهای گذشته شاهد راهپیمایی با شعار "توقیف کشتی های سوخت و دارو جنایت و کشتار جمعی است" بود.

این راهپیمایی در برابر دفتر سازمان ملل متحد برگزار شد و معترضان یمنی ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت، خوراک و دارو را محکوم کردند و متجاوزان به یمن را مسئول فاجعه های بهداشتی، زیست محیطی و انسانی آن دانستند.

مقام های یمنی پیش تر هشدار داده بودند که نفتکش صافر (Safir) که با یک میلیون بشکه نفت در سواحل این کشور رها شده، هر لحظه می‌تواند به یک فاجعه بی سابقه زیست محیطی که بر کل دریای سرخ و بخشی از خلیج

فارس تأثیر می‌گذارد، مبدل شود.

«محمد شرف الدین» مدیر اجرایی صندوق بهداشت یمن گفت که کمبود فرآورده‌های نفتی باعث فاجعه زیست محیطی و توقف کار ۴۰۰ تا ۴۵۰ خودروی حمل زباله شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا