81 درصد شهروندان استان زنجان کارت هوشمند ملی دریافت کردند


81 درصد شهروندان استان زنجان کارت هوشمند ملی دریافت کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تا پایان نیمه نخست امسال 679 هزار و 273 نفر در این استان کارت هوشمند ملی دریافت کردند که این میزان 81.1 درصد جمعیت واجدان شرایط را شامل می‌شود.

سیدعلی شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در این استان ۸۳۸ هزارو ۵۵۶ نفر است.

وی تعداد ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در این استان را ۵۱ ایستگاه ذکر کرد و یادآور شد: این تعداد شامل ۱۲ اداره، ۲ نمایندگی، ۱۱ پست، ۱۸ دفتر پیشخوان و هشت ایستگاه سیار است.

شفیعی گفت: در ۶ ماه نخست امسال برای ۳۳ هزار و ۵۵۴ نفر در استان زنجان کارت هوشمند ملی صادر شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۵۲ هزار و ۷۹۵ نفر از شهروندان استان موفق به دریافت کارت هوشمند ملی شدند.

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می شود، این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

۳۰۸۸/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس