فرماندار لارستان:شوراهای اسلامی به برگزاری انتخابات باشکوه کمک کنند


فرماندار لارستان:شوراهای اسلامی به برگزاری انتخابات باشکوه کمک کنند

شیراز-ایرنا-معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: شوراهای اسلامی تلاش کنند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفند 98 باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

جلیل حسنی دوشنبه در نشستی با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان افزود: اگر این انتخابات پرشورتر از قبل برگزار شود، تضمین کننده امنیت و آرامش فرزندان و آیندگان در سال‌های دور خواهد بود و مطمئن هستیم که جابه جایی قدرت از طریق فکر، اندیشه، قلم و مشارکت مردم به مراتب بهتر از جابه جایی قدرت از طریق خشونت، درگیری و چپاول و غیره است که در دوران قبل از انقلاب اسلامی به وضوح وجود داشت.
معاون استاندار فارس خطاب به شوراهای اسلامی گفت: به اصل انتخابات به عنوان موضوعی جناحی و حزبی فکر نکنید، بلکه به عنوان یک نیاز ملی، اجتماعی که متعلق به نسل های آینده است نگاه کنید و در شهرها و بخش‌ها و روستاها و حوزه استحفاظی خود در زمینه تشویق و ترغیب مردم به عرصه انتخابات فعالیت کنید.
حسنی با تاکید بر لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی به درخواست‌ها، نظرات و پیشنهادهای نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی و تلاش برای رفع مشکلات مردم، اظهارکرد: ارتباط مستقیم مسئولان دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باعث رفع بسیاری از مشکلات می‌شود.
وی ادامه داد: مسئولان باید مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای شهرستان را به عنوان یک فرصت نگاه کنند و در رابطه با درخواست‌های مردم، اقدامات جدی داشته باشند.
فرماندار لارستان با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی نقش مهمی در حل مشکلات مردم و منطقه دارند، گفت:‌بی‌شک این نشست خود یکی از امکاناتی است که نظام شورایی برای ما ایجاد کرده و اگر شوراها براساس چارچوبی که قانون تعریف کرده است، عمل کنند کمکی مضاعف به مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
حسنی افزود: باید به شوراهای اسلامی چه در سطح بخش، چه در سطح روستا و چه در سطح شهرستان به عنوان کسانی که همکار و همیار مسئولان و مردم هستند، نگاه کرد چرا که شوراها زبان گویای مردم و مسئولان هستند.
وی ادامه داد: البته شوراها باید محدودیت‌ها و کمبود اعتبارات دولت را هم بدانند و آن را به سمع و نظر مردم برسانند و در حقیقت نیز چنین است چون اعتبارات شهرستان محدود است و پاسخگوی این همه نیازها و درخواست‌های مردم نیست و اکثر اعتبارات در موضوعات راه، آب و بهداشت مردم هزینه می‌شود.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه اعتبارات و منابع شهرستان مشخص است و بیشتر این اعتبارات برای پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۰ درصد و بر اساس شاخص‌ها و اولویت‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون هرآنچه در اختیار داشته‌ایم سعی کرده‌ایم به صورت عادلانه در تمام مناطق لارستان توزیع کنیم البته اولویت ما مناطق محروم بوده است و این اولویت‌ها نیز با هماهنگی شوراهای اسلامی شهر و بخش و روستا و دهیاران برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.
حسنی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید به شوراها به عنوان یک جایگاه حقوقی و کسانی که یارو یاور ادارات هستند نگاه کنند و به صورت مستمر ادارات برای رفع مشکلات مردم با شوراها ارتباط داشته باشند.
رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان نیز در این جلسه مسایل و مشکلات شهرها، بخش‌ها و روستاهای منطقه لارستان را در حوزه های مختلف آب، راه، بهداشت و درمان، کشاورزی و غیره را بیان و خواستار رفع این موارد شدند.

لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی استان فارس است.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن