‌تبعات فردی و اجتماعی حوادث جاده‌ای جبران ناپذیر است


‌تبعات فردی و اجتماعی حوادث جاده‌ای جبران ناپذیر است

قزوین - ایرنا - تبعات فردی و اجتماعی ناشی از حوادث جاده‌ای جبران ناپذیر است و باید همه دستگاه‌های متولی تلاش کنند تا میزان تصادفات در راه‌های استان به حداقل برسد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین روز دوشنبه در همایش تجلیل از تلاشگران حوزه ترافیک استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، گفت: تلفات و حوادث جاده‌ای همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و همه باید تلاش کنیم که این حوادث کاهش یابند.
محمد قاسمی با بیان اینکه قزوین در مسیر عبور ۱۱ استان قرار دارد و از حیث حوادث جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: بسیاری از حوادث جاده‌ای منجر به از دست رفتن سرپرست خانواده می‌شود که گاهی به لحاظ شرایط اقتصادی، اعضای خانواده را دچار مشکلات و معضلات متعددی می‌کند.
دادستان قزوین افزود: خانواده ای که یک عضو خود را در تصادفات از دست می‌دهد، همواره به لحاظ روحی و روانی و مسائل اقتصادی درگیر این موضوع خواهد بود و نمی‌تواند به راحتی آن را از ذهن خود پاک نماید.
این مقام قضایی استان بیان داشت: اقدامات دستگاه‌های متولی در سطح استان در چند سال اخیر برای کاهش سوانح و حوادث جاده ‌ای قابل تقدیر است، اما همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا حوادث جاده‌ای به حداقل برسد.
قاسمی گفت:طبق بررسی‌ها خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی، رعایت نکردن قوانین و مقررات و ... علت اصلی بروز سوانح جاده ای است که می‌توان آنها را با فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ درست رانندگی کاهش داد.
این مسئول افزود:باید همه دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما، رسانه‌ها و نهادهای متولی امر فرهنگ نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بتوان فرهنگ صحیح رانندگی را در جامعه نهادینه کرد.
دادستان قزوین گفت: رییس قوه قضاییه نسبت به اصل پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه تاکید زیادی دارند که توجه ویژه به این موارد در کاهش جرائم رانندگی و تلفات و حوادث جاده‌ای راهگشا خواهد بود.
قاسمی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، ستاد پیشگیری از تصادفات در دادسرای قزوین با جدیت فعال بوده و مصوبات خوبی را در این حوزه شامل مسائل مربوط به راهداری، موارد مرتبط با راهنمایی و رانندگی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و... به تصویب رسانده است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود به عنوان حافظ، حامی و پشتیبان همه نهادها و دستگاه‌ها در راستای اجرای صحیح قوانین است و برای کاهش تصادفات جاده‌ای، دستگاه‌های متولی را همراهی و پشتیبانی می‌کند.
۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس