فرهنگ افزایش جمعیت در استان قزوین گسترش یابد


فرهنگ افزایش جمعیت در استان قزوین گسترش یابد

قزوین - ایرنا -باید فرهنگ افزایش جمعیت در استان گسترش یابد و دستگاه‌های متولی نسبت به آمار جمعیتی در حوزه کاری خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین روز دوشنبه در دومین جلسه شورای راهبردی استان گفت:ابعاد مختلف جمعیتی در موضوع خانواده باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی قرار بگیرد و بسترهای لازم برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در این حوزه فراهم شود.
منوچهر حبیبی گفت: اطلاعات وضعیت جمعیت استان باید به صورت مداوم و مستمر رصد شود تا روند آسیب‌های اجتماعی در این حوزه مشخص شده و برای رفع آنها اقدام گردد.
معاون استاندار قزوین افزود: باید برای ارتقای شاخص‌های مرتبط با جوانان و حوزه سلامت برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد و عوامل تهدیدکننده در این حوزه، شناسایی و رفع شوند.
حبیبی اضافه کرد:جهت گیری برنامه ریزی‌ها و اعتبارات استان باید بر اساس تحلیل‌های آماری جمعیت باشد و خروجی برنامه ریزی‌ها نیز به بالا رفتن امید به زندگی در بین مردم منجر شود.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان قزوین، یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۶۱ نفر است که ۶۵۰ هزار و ۴۹۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۶۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر را نیز زنان تشکیل داده اند.
براساس نتایج به دست آمده از این سرشماری، میزان خانوارهای استان نیز ۳۹۷ هزار و ۱۶۵ خانوار است.
۹۵۲ هزار و ۱۴۹ نفر از جمعیت استان قزوین در نقاط شهری و ۳۲۱ هزار و ۶۱۰ نفر نیز در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.
به لحاظ خانوار نیز ۲۹۵ هزار و ۱۹ خانوار استان قزوین در شهرها و ۱۰۲ هزار و ۱۴۴ خانوار نیز در روستاها اقامت دارند.
۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق