استاندار : خوزستان با تمام ظرفیت در خدمت زائران اربعین است


استاندار : خوزستان با تمام ظرفیت در خدمت زائران اربعین است

آبادان - ایرنا - استاندار خوزستان با بیان اینکه از تمام امکانات و ظرفیت استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین استفاده می‌شود گفت: امنیت زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه تامین شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه شب در نشست ستاد اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه ضمن قدردانی از دستگاههای خدمات رسان در مرز شلمچه اظهار داشت:افتخار خدمت رسانی به زائران اربعین نصیب هر کسی نمی شود. مردم خوزستان تمام قد و با همه داشته های خود برای خدمت رسانی به زائران وارد میدان شده اند.

وی بیان داشت:حرکت زائران اربعین در گذرگاه های مرزی خوزستان از ابتدای ماه صفر تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه پارسال پنج برابر شده لذا امکانات پشتیبانی، تامین منابع و امکانات نسبت به ا ربعین پارسال باید بسیار بیشتر باشد که در این راستا تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران در مرزهای چذابه و شلمچه دیده شده گفت: برخی نواقص و کاستی ها در مرز شلمچه باید رصد شود تا هر چه سریعتر نسبت به بر طرف شدن آنها اقدام شود.

شریعتی بر تامین آب آشامیدنی موکب ها در مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: برای جبران کمبود آب در موکب ها ، مخازن بزرگ ذخیره آب نصب می شود تا دغدغه افت فشار آب در این گذرگاه مرزی برطرف شود.

سیدزین العابدین موسوی فرماندار آبادان نیز با اشاره به برپایی ۱۲۹ موکب از سوی مردم این شهرستان در مرز شلمچه گفت: در حال حاضر ۲۰ مخزن آب ۱۰ هزار لیتری برای انتقال به مرز شلمچه آماده شده که این مخازن ذخیره آب امروز به مرز شلمچه منتقل می شوند.

مدیر کل راه آهن جنوب نیز در این نشست گفت: طبق برنامه هر ساله یک دستگاه ریل باس تا پایان مراسم اربعین به صورت ۲۴ ساعته در مسیر شلمچه - خرمشهر کار جا به جایی زائران را به صورت رایگان انجام می دهد که حرکت این ریل باس تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

عبدالکریم درویش زاده افزود: همچنین ۲ قطار از اهواز تا مرز شلمچه و یک دستگاه ریل باس اتوبوسی نیز به صورت رفت و برگشت زائران را جا به جا می کنند.

وی افزود: علاوه بر قطار سراسری با ۱۶۰ رام و ظرفیت ۶۰ هزار نفر ، ۱۴ رام قطار محلی نیز به مدت ۱۶ روز در سه استان مرزی کشور تردد دارند همچنین ۳۰ رام قطار فوق العاده به صورت رفت و برگشت برای جا به جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

حرکت زائران اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان شتاب گرفته است.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج