مطالبات حوزه آب شهرستان کوثر نیاز به رسیدگی دارد


مطالبات حوزه آب شهرستان کوثر نیاز به رسیدگی دارد

اردبیل - ایرنا - فرماندار کوثر گفت: مطالبات به حق مردم این شهرستان در زمینه رفع مشکلات مربوط به بخش آب باید بطور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، وحید کنعانی روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل خواستار تسریع در اجرا و انجام پروژه‌های بزرگ و کوچک آبرسانی (آب شرب) به روستاها و مرکز شهرستان شد.

او افزود: مطالبه امروز شهرستان در حوزه آب مربوط به شروع عملیات اجرایی مجتمع آب شرب شهری و روستایی و اتمام طرح اجرایی فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گیوی است که باید در اولویت کاری و برنامه اجرایی مسئولان قرار بگیرد.

وی به اشتغال ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این منطقه با داشتن قابلیت‌های متعدد کشاورزی ، باغی و دامی برای رونق نیازمند حمایت‌های ویژه است.

فرامرز بهنژاد ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز در این نشست از برنامه‌ریزی برای آبرسانی به چند روستای شهرستان کوثر در سال جاری خبر داد.

او اظهارامیدواری کرد با اجرای این طرح‌های کوچک و بزرگ آبرسانی و تامین آب شرب در کوثر تحولی عظیم در تمام عرصه‌ها بویژه مهاجرت معکوس در روستاهای منطقه ایجاد شود.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. این شهرستان به لحاظ جمعیت شاغل در بخش کشاورزی جایگاه اول را در استان از نظر درصد شاغلان جمعیت در عرصه کشاورزی به خود اختصاص داده است.

به دلیل شرایط جوی و اقلیمی بهترین محصولات و میوه‌های سردرختی به لحاظ کیفیت و مرغوبیت بهترین میوه "به" (هیوا) کشور در شهرستان کوثر تولید می‌شود.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید