ارائه آموزش‌های مهارتی در آران‌وبیدگل 20 درصد افزایش یافت


ارائه آموزش‌های مهارتی در آران‌وبیدگل 20 درصد افزایش یافت

کاشان- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران‌وبیدگل گفت: آموزش های فنی و مهارتی ارائه شده از سوی آموزشگاه‌های دولتی این شهرستان در 6 ماهه نخست سال‌جاری به نسبت سال پیش از آن 20 درصد افزایش یافت.

حبیب الله پورابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۵۹ هزار و ۸۰۸ نفر- ساعت دوره آموزشی از سوی بخش دولتی برای ۸۲۵ مهارت‌آموز زن و ۴۶۹ نفر مرد در سال جاری ارائه شد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۸ هزار و ۶۲۵ نفر- ساعت برای یک هزار و ۲۴۸ مهارت‌آموز بود.

وی رشته‌های آموزشی ارائه شده در این مرکزها را شامل برق صنعتی، ساختمان و برق خودرو، تعمیر وسایل گازسوز مانند پکیج و شوفاژ، تعمیرلوازم خانگی برقی حرارتی، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، صنایع چوب، صنایع چرم، صنایع دستی و هنرهای تزیینی و تجسمی عنوان کرد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آران‌وبیدگل همچنین بیان کرد: هشت هزار و ۸۴ نفر- ساعت آموزش نیز در بنگاه‌های اقتصادی و صنایع، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر- ساعت در پادگان‌ها، چهار هزار و ۵۷۰ نفر- ساعت در دانشگاه‌ها، ۵۵ هزار و ۲۵۵ نفر- ساعت در مرکزهای ثابت و ۷۹ هزار و ۴۲۴ نفر- ساعت در مرکزهای سیار شهری نوش‌آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد ارائه شده است.

وی تعداد آموزشگاه‌های آزاد آران‌وبیدگل را ۳۷ باب برشمرد و اضافه کرد: این آموزشگاه‌ها در رشته‌های فناوری اطلاعات، صنایع پوشاک، برق، کنترل ابزار دقیق، صنایع دستی، صنایع غذایی، مراقبت زیبایی، صنایع دستی، امورمالی و بازرگانی به میزان ۱۰۶ هزار و ۷۴۷ نفر- ساعت آموزش برای خواهران و هشت هزار و ۴۹۰ نفر- ساعت آموزش برای برادران ارائه دادند.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...