شکل‌گیری هسته‌های علمی پژوهشی و مقابله با تهاجم فرهنگی از معبر کانون مکتب امام صادق(ع)


 شکل‌گیری هسته‌های علمی پژوهشی و مقابله با تهاجم فرهنگی از معبر کانون مکتب امام صادق(ع)

کانون فرهنگی هنری مکتب امام صادق(ع) با تشکیل هسته‌های علمی پژوهشی، بسیاری از استعدادهای مسجدی را شکوفا کرده است؛ همچنین با برگزاری برنامه‌های دینی-فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دستی بر ‌آتش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از جمله پایگاه‌های مذهبی و فرهنگی در محله‌ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که جایگاه ویژه‌ای بین ساکنان شهرها دارند. این پایگاه‌های فرهنگی هنری که در مجاور مساجد فعالیت دارند، می‌توانند افراد جامعه را از گزند انحرافات و آسیب های اجتماعی دور کنند.

از طرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی، سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار می آیند و پاتوقی برای حضور کودکان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی و هنری محسوب می شوند. از جمله کانون فرهنگی هنری فعال که توانسته با برنامه های جذاب زمینه حضور کودکان و نوجوانان به مسجد را فراهم کند، کانون فرهنگی هنری مکتب امام صادق(ع) مسجد یاسین خیابان پیروزی تهران است.

کانون فرهنگی هنری مکتب امام صادق(ع) مسجد یاسین یکی از کانون های مساجد فعال در استان تهران است که در بخش های مختلفی همچون قرآن و عترت،شبکه سازی وفضای مجازی، فعالیت های اجتماعی، کتاب و کتابخوانی وآموزش و توانمندسازی فعالیت های گسترده ای دارد.

این کانون در حوزه قرآن و عترت با برگزاری دوره های مختلف آموزشی سعی کرده است، گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع) بردارد، برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم در رشته های حفظ، روانخوانی،قرائت قرآن و تواشیح، نهج البلاغه شناسی و شرحی بر صحیفه سجادیه از جمله این دوره ها است که از این طریق بسیاری از گروههای سنی خردسال،نوجوان و جوان جذب برنامه های این کانون فرهنگی هنری شده اند.

 شکل‌گیری هسته‌های علمی پژوهشی و مقابله با تهاجم فرهنگی از معبر کانون مکتب امام صادق(ع)

یکی دیگر از رویکردهای کانون فرهنگی هنری مکتب امام صادق(ع) مسجد یاسین فعالیت در حوزه شبکه سازی و فضای مجازی است به گونه ای که در این محور با برگزاری دوره هایی در حوزه هایی همچون شناسایی و تشکیل هسته های هنری،مهارتهای ۷گانه رایانه ای،تشکیل هیئت اندیشه ورز،تولید محصولات متناسب با فضای مجازی،شناسایی و تشکیل هسته های علمی پژوهشی توانسته به مخاطبان خدمات گسترده ای ارایه دهد.

تهاجم فرهنگی دشمن یکی از دغدغه هایی خانواده ها است، درهمین راستا کانون فرهنگی هنری مکتب امام صادق(ع) مسجد یاسین تلاش می کند با برگزاری دوره هایی در حوزه های اجتماعی گامی در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گام بردارد، به همین جهت این کانون در حوزه اردویی و گردشگری،اهتمام به موضوع سبک زندگی،برگزاری کلاس‌های ورزشی در رشته های فوتسال، فوتبال،شنا، خودکفایی توانسته مخاطبان بسیاری را جذب این کانون کند.

از دیگرسرفصل های کاری کانون مکتب امام صادق(ع) فعالیت در حوزه آموزش و توانمندسازی است که در این راستا برگزاری جلسات اخلاقی،درسی و تقویتی،انواع آموزش های رایانه ای،آموزش پویانمایی در این کانون برای مخاطبان مورد توجه قرار می گیرد.

مشارکت در طرح روستاهای دوستدار کتاب،مسابقه کتابخوانی،فعالیت در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، شنبه های با کتاب و برپایی نمایشگاههای کتاب از دیگر سرفصل هایی است که در رویکرد کتاب و کتابخوانی در این کانون مورد اهتمام قرار می گیرد، تا در راستای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی بویژه در میان جوانان ونوجوانان تلاش هایی صورت گیرد.

کانون فرهنگی هنری مکتب امام صادق(ع) مسجد یاسین در محور هنری هم دوره هایی مختلف برگزار می کند،مداحی، هنرهای تجسمی، تئاتر، شعر و ادبیات، خیاطی، تولیدات هنری و گرافیک از رشته هایی است که در این زمینه برای مخاطبان کانون دوره آموزشی برگزار می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال