آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی با ابزارهای تامین مالی ضرورت دارد


آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی با ابزارهای تامین مالی ضرورت دارد

به همت جهاددانشگاهی استان و با همکاری استانداری اردبیل، کارگاه آموزشی   آشنایی با اوراق خزانه اسلامی و اسناد تسویه یک‌شنبه 14 مهرماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این کارگاه، رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی و عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر یکی از ابزارهای تامین مالی در بخش عمومی، تعیین و تکلیف بدهی‌ها، تسویه و پرداخت‌ها استفاده از اوراق و اسناد خزانه است.

مهدی بنانی با بیان اینکه ضرورت دارد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، ذیحساب‌ها و مدیران مالی و با ابزارهای تامین مالی آشنا باشند تا بتوانند به تعهدات خود به خوبی عمل کنند، اظهارکرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات طرح‌های عمرانی و تملک سرمایه‌ای از طریق اسناد خزانه تامین می‌شود لذا لازم است تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با این ابزارها آشنا و از آن برای پیشبرد امور خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ابزار‌های تامین مالی چون اوراق تسویه خزانه و اسناد خزانه اسلامی برای تعیین و تکلیف بدهی سنواتی در کشور استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه فراهم کردن زمینه آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مالی با اوراق تسویه خزانه و اسناد خزانه اسلامی و همچنین پاسخ دهی به ابهامات در استفاده از این ابزارها است.

مدرس کارگاه آموزشی "آشنایی با اوراق تسویه خزانه و اوراق مالی اسلامی" ادامه داد: به یقین این کارگاه به بهبود فرآیند‌های طراحی شده در این ابزارهای مالی و رفع نواقص احتمالی برای اثربخشی بهتر خواهد انجامید.

بنانی با اشاره به اینکه این دوره‌ در دو سال اخیر در تمام استان‌های کشور اجرا شده است، اضافه کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با نیازسنجی مناسب برای برگزاری این کارگاه، جامعه هدف را به خوبی شناسایی کرده بود و به بهترین شکل آن را برگزار کرد.

وی اظهار کرد: بهتر است این دوره در اوایل سال اجرای بودجه و اواخر سال برای بررسی میزان بازخورد و حل ابهامات، در استان ها برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش