25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA


25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

شاید هیچ گیمر و بازیکنی در جهان وجود نداشته باشد که با نام سری GTA ناآشنا باشد که نشان از محبوبیت و کیفیت این مجموعه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی متفاوت به این سری داشته باشیم. درست است که سری بازی Grand Theft Auto از معروف‌ترین عناوین جهان‌باز ساخته شده است که به شما این اجازه را می‌دهد تا هر کاری که می‌خواهید در هر زمانی انجام...

شاید هیچ گیمر و بازیکنی در جهان وجود نداشته باشد که با نام سری GTA ناآشنا باشد که نشان از محبوبیت و کیفیت این مجموعه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی متفاوت به این سری داشته باشیم.

درست است که سری بازی Grand Theft Auto از معروف‌ترین عناوین جهان‌باز ساخته شده است که به شما این اجازه را می‌دهد تا هر کاری که می‌خواهید در هر زمانی انجام دهید، اما گاهی اوقات به شما اهداف و ماموریت‌هایی برای تکمیل کردن نیز می‌دهد. درست است که ایجاد آشوب و کشت‌وکشتار در بازی لذت خاص خود را دارد اما این ماموریت‌های این سری است که آن را سرپا نگه داشته است. در طی سال‌ها مجموعه بازی Grand Theft Auto به ما کارهای خلاف زیادی را برای انجام دادن داده است، اعمالی که به خوبی از پتانسیل جهان آزاد آن استفاده کرده‌اند. در این مقاله تصمیم داریم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین ماموریت‌های این سری و نیازی به گفتن نیست که توضیحات هر مرحله ممکن است شامل اسپویلر نیز باشد.

25_ Risk Assessment – GTA V25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

شروع مقاله را با یک ماموریت سورئال و با محوریت شخصیت فرانکلین شروع می‌کنیم. در حالی که دارید با این شخصیت در جنگل‌های Vinewood Hills قدم می‌زنید و کاری به کار دنیا ندارید، ناگهان یک سگ در مقابل شما ظاهر می‌شود. بنا به دلایلی فرانکلین احساس می‌کند که افکار این سگ را درک می‌کند و با او همراه می‌شود، اشاره‌ای به کارتون معروف Lassie و مهم‌تر از آن نشان دادن رابطه خوب میان مردها و سگ‌ها که به عقیده خیلی از افراد بهترین دوست هم هستند.

24_ Saint Mark’s Bistro – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

این ماموریت برای طرفداران این سری حکم یک نوستالژی خالص را دارد زیرا CJ را به شهر لیبرتی‌‍سیتی می‌فرستد. این ماموریت همچنین حول محور شخصیت Saint Mark’s Bistro می‌چرخد، یک مافیای مهم که در شماره سوم بازی وجود داشت. از نظر گیمپلی این ماموریت چیز خاصی برای ارائه ندارد و بیشتر کار شما در این مرحله از بین بردن دشمنان است. چیزی که این بخش از بازی را جذاب می‌کند خارج شدن از شهر اصلی بازی و رفتن به شهری است که طرفداران خاطرات زیادی با آن دارند. با این کار علاوه بر این‌که پیوند میان داستان‌های این دو بازی تقویت شد، طرفداران امید پیدا کردند که شاید در آینده نیز شاهد چنین اتفاقی باشیم؛ امیدی که البته تبدیل به واقعیت نیز شد و در GTA V نیز شاهد آن بودیم.

23_ Dropping In – GTA IV Ballad25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

شرکت Rockstar به خوبی می‌داند چگونه کاری کند که طی کردن یک مرحله ساده تبدیل به تجربه‌ای هیجان‌انگیز شود و در راه رسیدن به هدف خود در بازی در چه مواقعی شاهد سکانس‌هایی مهیج و جالب باشید. این مرحله به خصوص که در بسته‌الحاقی The Ballad Of Gay Tony وجود داشت یک مثال بسیار خوب است.

ماموریت شما در این بازی ساده است، هدف خود را به قتل برسانید. کاری که بارها و بارها در این سری انجام داده‌ایم و با آن غریبه نیستیم. این بار اما روند کار متفاوت است. در ابتدا باید به کمک چتر نجات بر روی ساختمان مورد نظر فرود بیایید سپس با کشتن محافظین هدف خود راه را برای رسیدن به او هموار کنید. بعد از کشتن فرد مورد نظر باید به شیوه‌ای کاملا هالیوودی فرار خود را انجام دهید، از پنجره پایین پریده و بر روی یک ماشین در حال حرکت فرود بیایید. این عناصر جالب چیزی است که باعث می‌شود این بسته‌الحاقی با دیگر DLCهای عرضه شده برای این عنوان تفاوت زیادی داشته باشد و برای اولین بار بعد از مدت‌ها دوباره شاهد همان دیوانه‌بازی‌های GTA San Andreas باشیم.

22_ The Job – Grand Theft Auto Vice City25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

کلیت بازی GTA V به دست آوردن پول با برنامه‌ریزی دزدی‌های بزرگ است، روندی که Heist نام دارد و هم در بخش داستانی و هم در ماموریت‌های آنلاین به کرات شاهد آن هستیم. البته این نوع مراحل از این بازی شروع نشدند و برای پیدا کردن ریشه آن باید به گذشته تقریبا دوری بازگردید. یکی از مراحلی که به خوبی نشان می‌دهد چقدر این شرکت به طراحی مراحل کلاسیک دزدی از بانک علاقه دارد همین مرحله The Job است. در این مرحله پس از انجام یک‌سری مقدمات ابتدایی شخصیت اصلی بازی تیم خود را کنار هم جمع می‌کند تا کار را یک‌سره کنند. ماموریتی که در واقع پایه‌گذار چیزی بود که GTA V برا پایه آن بنا گذاشته شده بود. علاوه بر تمام این موارد این مرحله مثالی بود که نشان داد این شرکت به غیر از ماموریت‌های ساده نظیر کشتن اهداف مختلف کارهای دیگری نیز بلد است.

21_ Green Goo – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

این مرحله به دلایل زیادی خاطره‌انگیز است.یکی از اولین دلایل این است که در این مرحله می‌توانیم از یکی از جالب‌ترین وسیله‌های این بازی، جت‌چک استفاده کنیم. به کمک این وسیله باید به یک قطار در حال حرکت حمله کنید و اسرار دولت آمریکا را بدزدید، ماموریتی که توسط Truth به شما داده شده است. این مرحله یکی از بهترین ماموریت‌های سری بازی GTA است که هم پیش‌زمینه داستانی جالبی دارد و هم روند آن هیجان‌انگیز است. و این یکی از دلایلی است که GTA San Andreas هنوز هم از نظر عده زیادی بهترین نسخه این سری است، بازی که به خوبی اکشن خالص را با وقایع عجیب ترکیب می‌کند.

20_ Father / Son – GTA V25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

به لطف تکنولوژی خوب زمان حال در نسخه پنجم این سری شاهد یک سری از ماموریت‌های پیچیده و جالب بودیم که جزئیات زیادی درون خود دارند و به همین طریق داستان و وقایع آن جذاب باقی می‌ماند. یکی از مراحل اولیه بازی که به خوبی می‌درخشد دقیقا همین ماموریت است. در این بخش از بازی مایکل و فرانکلین باید به تعقیب سارقین یک قایق تفریحی بپردازند تا بتوانند جان پسر مایکل را نجات بدهند. این یعنی یک تعقیب و گریز پز سرعت درون یک اتوبان شلوغ و تلاش‌های فرانکلین برای پریدن از یک ماشین به ماشین دیگر، تعقیقبی که به خوبی طراحی شده است و هیجان در جای جای آن موج می‌زند. پیشنهاد می‌شود که حتما این مرحله را در حالت اول‌شخص به پایان برسانید.

19_ Stowaway – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

این مرحله نیز یک نمونه دیگر از لحظاتی است که در این سری بازی شاهد صحنات اکشن دیوانه‌بار هستیم. در این مرحله CJ در حالی که سوار یک موتورسیکلت است باید سوار یک هواپیمای باربری شود تا به موفقیت فرار کند. در حالی که از آماج گلوله و بارهای در حال ریزش جاخالی می‌دهید باید قبل از این‌که هواپیما اوج بگیرد به آن برسید، سپس باید با خدمه درون هواپیما مبارزه کنید تا به کابین خلبان برسید و پس از کار گذاشتن بمب به کمک چترنجات خود را از هواپیما به پایین پرت کنید. سری بازی GTA همیشه چه از لحاظ محتوا و چه از نظر استایل تحت تثیر سینمای هالیوود بوده است، این مرحله نیز دقیقا یکی از همان لحظاتی است که شما را به یاد فیلم‌های اکشن دهه هشتاد میلادی می‌اندازد، با این تفاوت که این بار نقش اصلی خود شما هستید.

18_ Landing Strip – GTA Online25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

مطمئنا از نظر هر کدام از افرادی که بخش آنلاین را بازی کرده‌اند یکی از heistهای درون بازی بیشتر از بقیه خاطره‌انگیز بوده است؛ برای من اما مرحله Landing Strip بیشتر از هر بخش دیگری جذابیت داشت. این مرحله یکی از ماموریت‌های ابتدایی بخش آنلاین است که وسعت بیشتری نسبت به باقی کارهای شما دارد و برخلاف گذشته این بار نیاز دارید که با هم‌تیمی‌های خود یک استراتژی به شدت خوب و کاربردی برنامه‌ریزی کنید.

ایده سرقت یک هواپیما و سپس فرود آوردن در منطقه landing strip مطمئنا سخت به نظر نمی‌رسد، اما دشمنانی که در این منطقه کمین کرده‌اند کار را حسابی برای شما سخت خواهند کرد. به همین دلیل یک تیم باید هواپیما را بدزد و تیم دیگر منطقه فرود را پاکسازی کند، فاصله زیاد بین هم‌تیمی‌ها و نیاز به ارتباط صوتی و هماهنگی لحظه به لحظه باعث می‌شود که واقعا فکر کنید در حال انجام یک دزدی بزرگ هستید.

17_ Publicity Tour – GTA Vice City25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

مطمئنا طرفداران فیلم Speed که در دهه هشتاد میلادی بر روی پرده‌های سینما رفت از این مرحله حسابی استقبال می‌کنند. در این بخش از بازی شخصیت اصلی سوار لیموزین گروه راک Love Fist شده است، البته این تمام ماجرا نیست. یک بمب در این ماشین کارگذاری شده است و کافی است سرعت شما از حدی کمتر شود تا باعث انفجار ماشین بشوید؛ پس باید در حالی که با سرعت زیاد در خیابان‌های شهر رانندگی می‌کنید به اعضای این گروه فرصت کافی بدهید تا بمب را خنثی کنند. یک مرحله متفاوت دیگر که بار کمدی جالبی نیز داد.

16_ Two-faced Tanner – GTA III25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

سری بازی GTA در خیلی از مراحل خود با فیلم‌ها و اتفاقات معروف شوخی کرده است و به نوعی پارودی‌های زیادی را در این سری شاهد بوده‌ایم. البته گاهی به بازی‌های دیگر نیز اشاره‌ای کرده است، در این مرحله نیز شاهد ارجاعی به یکی از معروف‌ترین رقیب‌های این سری هستیم. در این مرحله یکی از اعضای یاکوزا به شما می‌گوید که خبرچینی به نام Tanner در اصل مامور مخفی پلیس است و حال این وظیفه شما است تا کار این جاسوس را یک‌سره کنید. کلیت مرحله نیز ساده است و تمام کاری که باید بکنید تعقیب کردن ماشین هدف است؛ چیزی که اما این مرحله را جالب می‌کند اشاره مستقیم آن به رقیب آن روزهای این سری Driver است. Tanner خیلی واضح اشاره به اسم شخصیت اصلی این سری بازی دارد، همچنین هدف شما خارج از ماشین به سختی می‌تواند بدود. مشکلی که در واقع دارد این بازی را به خاطر نداشتن هیچ گیمپلی‌ای خارج از ماشین مسخره می‌کند.

15_ Friend Request – GTA V25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

طعنه زدن‌های این سری بازی به وضعیت جامعه و انقادات آن همیشه وجود داشته است، اما در آخرین نسخه از این سری شاهد اوج گرفتن این مسئله بودیم. مرحله Friend Request یک انتقاد سنگین نسبت به شبکه‌های مجازی است که نشان می‌دهد نویسندگان این شرکت هیچ ترسی نسبت به گذشتن از خط قرمز ندارند. در این مرحله مایکل توسط لستر مامور می‌شود تا یک گوشی در حال توسعه را دستکاری کند و به همین دلیل باید خود را جای یکی از کارمندان این شرکت بزند. پس از این‌که کار خود را انجام می‌دهید به خانه برمی‌گردید و در حال تماشا کردن تلوزیون و مراسم رونمایی از این تلفن همراه جدید هستید که لستر به شما می‌گوید با آن گوشی تماس بگیرید؛ اتفاقی که در کمال تعجب باعث می‌شود گوشی منفجر شود و جان مدیر این شرکت را نیز بگیرد.

14_ Black Project – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

این مرحله به عقیده خیلی از افراد عجیب‌ترین ماموریت سری بازی GTA است، و مانند تمامی ماموریت‌های عجیب San Andreas این بار نیز از طرف Truth مامور می‌شوید تا به منطقه 69 که در واقع هجویه‌ای به منطقه 51 است حمله کنید و از آزمایشگاه آن‌جا جت‌پک را بدزید. یکی از نکات جالب این ماموریت این است که شما می‌توانید انتخاب کنید که با مخفی‌کاری وارد شوید و یا از همان اول اسلحه خود را بیرون بکشید و هر جنبنده‌ای را که می‌بینید به قتل برسانید. GTA بیشتر به عنوان یک بازی واقع‌گرایانه شناخته شده است، اما در چنین لحظاتی است که متوجه می‌شوید اگر سازندگان بخواهند به راحتی می‌توانند یک عنوان علمی‌تخیلی نیز از آن در بیاورند.

13_ New Model Army – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

مطمئنا تمامی طرفداران این سری بازی با ماموریت‌های شخصیت Zero آشنا هستند، آشناییتی که البته شاید زیاد خوشایند نباشد و دلیل آن را نیز جلوتر متوجه خواهید شد. البته یکی از کارهایی که توسط او به شما محول می‌شود واقعا جالب است و برای اولین بار شاهد رویه دیگری از GTA هستیم. در این مرحله باید کنترل یک هلیکوپتر کنترلی را به دست بگیرید و با ارتش اسباب‌بازی‌هایی که توسط رقیب این شخصیت Berkley کنترل می‌شود مبارزه کنید. مبارزه‌ای که نتیجه آن آینده کسب و کار و زندگی این دو دشمن قدیمی را مشخص خواهد کرد.

12_ The Exchange – GTA III25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

مرحله آخر سومین نسخه از سری بازی GTA نیز یکی از مراحل خاطره‌انگیز این سری حساب می‌شود که اتفاقا از لحظا وسعت نیز کوچک نیست و در آن باید بر علیه معشوقه سابق تامی که حالا ماریا عشق جدید او را گروگان گرفته است مبارزه کنید. بعد از یک تبادل دو طرفه که زیاد هم خوب پیش نمی‌رود باید ارتش کوچکی از مزدوران اجیر شده را شکست بدهید تا به کاتالینا عشق سابق شخصیت اصلی برسید. کاتالینا در نهایت تلاش می‌کند تا به وسیله یک هلیکوپتر فرار کند و این وظیفه آخر شما است تا از چنین اتفاقی جلوگیری کنید. و درست پس از انفجار وسیله فرار دشمن اصلی شما است که صفحه Credits به نمایش درمی‌اید و یکی از مهم‌ترین عناوین درصنعت گیمینگ و در این سری به پایان می‌رسد.

11_ Cop land – GTA Vice City25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

وقتی که نقشه بمب‌گذاری در یک مغازه کوچک متعلق به یک فروشگاه بزرگ شکست می‌خورد و مامورین پلیس برای بررسی مسئله بر سر صحنه حاضر می‌شوند تامی و لنس فقط یک راه چاره دارند؛ یونیفورم و ماشین پلیس را بدزدند و شخصا بر سر صحنه حاضر شوند تا به صورت دستی بمب را خنثی کنند. شاید در ظاهر آسان به نظر می‌رسد ولی همه می‌دانیم که در دنیای GTA همه چیز خیلی سریع به هم می‌ریزد. بعد از این‌که وارد صحنه می‌شوید و کار خود را انجام می‌دهید باید از دست پلیس فرار کنید؛ فراری که درجه آن پنج ستاره است. در این مرحله شاهد یکی از شلوغ‌ترین و جالب‌ترین تعقیب و گریزهای این سری هستیم.

10_ Supply Lines – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

به احتمال زیاد در بین تمامی مراحل موجود در این سری هیچ‌کدام به اندازه این ماموریت اعصاب‌خردکن نبوده است. خیلی از طرفداران این سری از این مرحله به عنوان یک چالش به شدت سخت اما خاطره‌انگیز یاد می‌کنند که هیچ‌وقت از یاد شما نخواهد رفت. کار شما ساده است، باید یک هواپیما کنترلی را درون شهر به پرواز دربیاورید و بعد از نابود کردن هواپیماهای رقیب پیش Zero برگردید؛ سختی کار کجا است؟ شما مقدار خیلی محدودی سوخت درون هواپیما خود دارید. برنامه‌ریزی درست برای از بین بردن رقبای خود، مراقبت از هواپیما خود و در نهایت مصرف درست سوخت موجودی خود یکی از سخت‌ترین کارهایی است که تا به حال در این سری انجام داده‌اید. فقط خدا می‌داند چندین بار فقط چند ثانیه تا رسیدن به مقصد راه داشتم که ناگهان بنزین هواپیما تمام شد و باید دوباره همه چیز را از اول تکرار می‌کردم.

9_ Caida Libre – GTA V25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

در سری بازی GTA بارها شاهد مراحلی بوده‌ایم که با یک تعقیب و گریز پر سرعت به اتمام می‌رسیده‌اند، اما هیجان اصلی هنگامی است که بدانید این تعقیب و گریز به وسیله ماشین انجام نخواهد شد. بعد از این‌که مایکل به وسیله یک تفنگ‌ تک‌تیرانداز قدرتمند هواپیمایی را ساقط می‌کند ترور باید به وسیله یک موتور صحرایی دنبال هواپیمایی برود که به سختی در حال فرود آمدن است. شما باید یک مسیر طولانی را به سرعت طی کنید و از ترافیک دوری کنید، همچنین در این مرحله شاهد یک پرش از روی قطار نیز هستیم که به شدت هیجان‌انگیز است و حتی در تریلرهای اولیه بازی نیز استفاده شده بود.

8_ The Holland Play – GTA IV25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

اخلاقیات در بازی که وظیفه شما شکستن قوانین و تفریح شما کشتن شهروندان بی‌گناه است زیاد جایی ندارد. البته این دلیل نمی‌شود که سازندگان شما را مجبور به گرفتن تصمیماتی سخت و دشوار نکنند، یکی از این انتخاب‌های سخت در GTA IV به وقوع می‌پیوندد. در این مرحله Playboy X از شما می‌خواهد تا دوست قدیمی او Dwayne را به قتل برسانید. کاری که انجام آن اصلا سخت نیست زیرا او هیچ‌گونه مقاومتی در برابر حمله شما نشان نخواهد داد؛ البته بعد از اتمام این مرحله Playboy X از حرف خود پشیمان شده و ارتباط خود را به صورت کلی با شما قطع می‌کند. اما می‌توانید مسیر سرنوشت را به طور کلی تغییر دهید و اقدام به قتل Playboy X کنید، کاری که مطمئنا سخت‌تر است اما ارزشش را دارد. علاوه بر تفنگ و آپارتمان او شما به لباس کلاود از GTA III دسترسی پیدا می‌کنید، همچنین Dwayne تبدیل به یک دوست خوب برای شما می‌شود که هرگاه به او زنگ بزنید نیروهای کمکی برایتان می‌فرستد.

7_ The Paleto Score – GTA V25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

درست است که سه دزد اصلی داستان فقط تصمیم داشتند تا یک بانک کوچک محلی را خالی کنند اما بعد از به اتمام رسیدن سرقت است که متوجه می‌شوند پلیس این شهر‌ به شدت حرفه‌ای و کارکشته است. به جای این‌که شاهد یک سرقت ساده باشیم هر سه شخصیت اصلی مجهز به جلیقه‌های ضدگلوله بزرگ از در اصلی بانک بیرون می‌زنند و ترور در حالی که یک مینی‌گان در دست خود دارد راه را برای فرار کردن گروه باز می‌کند. خیلی زود اما اوضاع از چیزی هم که هست آشفته‌تر می‌شود و موج ماشین‌ها و هلیکوپترهای پلیس است که منفجر می‌شوند و در نهایت پای ارتش به قضیه باز می‌شود. در آخر نیز باید به وسیله یک بولدوزور گام نهایی خود برای فرار را بردارید تا بتوانید خود را به قطار برسانید.

6_ Breaking the Bank at Caligula’s – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

این مرحله نیز یکی دیگر از ماموریت‌های چند بخشی این سری است که در آن CJ نقشه بزرگ‌ترین دزدی تاریخ این سری را می‌ریزد، خالی کردن گاوصندوق کازینو Caligula’s، سرقتی که هم از فیلم‌های معروف و هم از مرحله bank job الهام گرفته است. بعد از این‌که به عنوان یک کارمند وارد کازینو می‌شوید باید محافظین را بیهوش کنید تا Zero بتواند بمب‌های موجود در ساختمان را منفجر کند تا کل کازینو در تاریکی فرو برود. بعد از این‌که به کمک یاکوزا پول را برداشتید رقیب قدیمی Zero، Berkley مافیا را از این اتفاق مطلع می‌کند و خیلی زود ارتش کوچکی از خلافکاران را شاهد هستیم که روی سر شما خراب خواهند شد. پس باید برای رسیدن به گاراژ افراد زیادی را از سر راه خود بردارید تا در نهایت به وسیله یک ون ضدگلوله که توسط موتورهای دزدیده شده از پلیس اسکورت می‌شود فرار کنید. در این میان شما نقش طعمه را بازی می‌کنید و باید برخلاف دیگران به سمت پشت‌بام حرکت کنید تا سوار هلیکوپتری شوید که برای شما فراهم شده است. این ماموریت نمونه‌ اولیه‌ای از چیزی که بعدها در GTA V و با نام Heist با آن آشنا شدیم.

5_ Just Business – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

به جرئت می‌توان گفت که این مرحله از بهترین‌های این سری است و به قدری خوب طراحی شده است که تا همیشه در یاد شما خواهد ماند. بعد از این‌که Big Smoke با مافیای روسی درگیر می‌شود این وظیفه شما است تا به کمک او بشتابید و به وسیله یک موتورسیکلت به هر شکلی که شده خود را از این مخمصه نجات دهید. البته این بار وظیفه رانندگی با شما نیست بلکه نوبت شما است تا به سمت دشمنان در حال تعقیب خود شلیک کنید تا بتوانید زنده بمانید.

4_ The Big Score – GTA V25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

مطمئنا آخرین سرقت درون بازی باید بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین دزدی آن نیز باشد. برای دزدی کردن از بزرگ‌ترین بانک کشور دو راه دارید، مخفیانه عمل کنید تا هیچ‌کس متوحه حضور شما نشود و یا این‌که در بانک را با لگد باز کنید و در روز روشن دست به یک سرقت میلیون دلاری بزنید، ماموریتی بزرگ که بهترین شکل ممکن بازی را به پایان می‌رساند. فارغ از این‌که چه روشی را برای دزدی انتخاب کنید با یک سرقت طولانی روبرو هستید که طی چند مرحله باید مقدمات آن را آماده کنید تا در نهایت دست به اقدام نهایی بزنید. سرقتی که بعد از اتمام آن فرانکلین باید یک تصمیم سخت بگیرد.

3_ Keep your friends close – GTA Vice City25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

آخرین مرحله این بازی فقط یک مرحله سخت نیست، این ماموریت به خوبی داستان بازی را به پایان می‌رساند و در نهایت ما شاهد رئیس شدن شخصیت اصلی هستیم. دوست و یار صمیمی او Lance با مافیا متحد می‌شود و کاری می‌کند تا تامی به مدت پانزده سال به زندان بیفتد. تامی که خشم وجودش را فرا گرفته است به تنهایی با خانواده مافیایی Sonny درگیر می‌شود و بعد از این‌که همکار قدیمی خود Lance را بر روی پشت‌بام به قتل می‌رساند به سراغ خود Sonny می‌رود و در نهایت بعد از کشتن او است که تامی تبدیل به رئیس این خانواده می‌شود.

2_ End of the Line – GTA San Andreas25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

همیشه از داستان‌هایی که در نقطه شروع خود به اتمام می‌رسند بیشتر از هر نوع روایت دیگری خوشم آمده است. بعد از این‌که کل ایالت San Andreas را زیرپا می‌گذاریم همه چیز دقیقا جایی تمام می‌شود که داستان شروع شده بود، وسط خیابانی که Groove Street به وجود آمد. مرحله آخر این بازی نیز یک ماموریت چندبخشی و طولانی است که حسابی شما را به چالش می‌کشد. بعد از این‌که متوجه می‌شوید Big Smoke نیز در تمام این مدت یک خائن بوده است باید به کمک برادر خود به عمارت او حمله کنید و در نهایت طی یک مبارزه زیبا او را از سر راه خود بردارید. بعد از کشته شدن این دوست قدیمی است که Officer Tenpenny سر می‌رسد و از شما پولی را که Big Smoke پس‌انداز کرده بود درخواست می‌کند، درخواستی که البته CJ زیربار آن نمی‌رود. در نهایت بعد از یک تعقیب و گریز پر هیجان ماشین او از روی پل سقوط می‌کند و جنازه‌اش درست در وسط خیابان Groove Street می‌افتد، جایی که همه چیز شروع شده بود.

1_ Three Leaf Clover – GTA IV25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

بدون هیچ شکی رتبه اول باید به این مرحله زیبا می‌رسید، درست است که در نسخه بعدی نیز شاهد سرقت‌های زیادی بودیم اما این دزدی از بانک بدون هیچ شکی یک شاهکار بود. در این مرحله نیکو و برداران McReary تصمیم می‌گیرند تا در روز روشن به بانک Liberty دستبرد بزنند و سکانس‌هایی را ایجاد کنند که به عقیده افراد زیادی به فیلم مشهور Heat شباهت‌های زیادی دارد. البته بعد از این‌که در میانه کار یکی از برادران به قتل می‌رسد سه نفر باقی‌مانده باید از دست موج عظیم پلیس‌ها فرار کنند تا به سرنوشت هم‌تیمی خود دچار نشوند. در نهایت با فرار کردن به درون تونل‌های مترو و پیدا کردن یک ماشین همه چیز به خوبی تمام می‌شود. ماموریتی که به خوبی تعقیب و گریز با ماشین و صحنات اکشن را با هم ترکیب کرده بود و باعث شد شاهد یکی از بهترین سرقت‌های موجود در صنعت گیمینگ باشیم.

25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA25 مرحله خاطره انگیز سری بازی GTA

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403