مروری بر سومین جلسه دادگاه اختلاس پرهام در گرگان


مروری بر سومین جلسه دادگاه اختلاس پرهام در گرگان

گرگان - ایرنا - سومین جلسه رسمی و علنی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی در استان گلستان موسوم به پرهام آزادشهر امروز یکشنبه به ریاست قاضی حجت الاسلام محمدرضا مزیدی با حضور سه متهم پرونده، وکلای متهمان و حدود 30 نفر از 2808 شاکی پرونده در گرگان برگزار شد.

در این جلسه قاضی از متهم ردیف دوم (هادی قوانلو) خواست در جایگاه حاضر شده و به سوال دادگاه در خصوص میزان پرداختی و دریافتی با متهم ردیف اول (سیداحمد میرمحمدی) پاسخ دهد.

همچنین قاضی از متهم ردیف اول خواست با حضور در جایگاه به همین سوال و ارتباط مالی با متهمان ردیف دوم و سوم (مهدی و نادر قوانلو) پاسخ دهد.

رییس دادگاه مانند ۲ جلسه قبل با یادآوری اینکه دادگاه علنی برگزار می شود، خطاب به متهمان و حاضران یادآور شد که وی به عنوان رییس می تواند برای برهم زنندگان نظم جلسه دادگاه بین یک تا پنج روز زندان تعیین کند.
حجت الاسلام مزیدی اظهار داشت: شکات و متهمان در چارچوب پرونده و کیفرخواست صحبت کنند و از بیان مسایل خارج از پرونده و موضوعات خانوادگی خودداری کنند.
در ادامه فردی که به عنوان واسطه در سیستان و بلوچستان بین مردم و متهم ردیف اول کار می کرد برای دادگاه توضیح داد که هرآنچه از میرمحمدی دریافت کرده به حساب مردم واریز کرده و فقط مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به حساب او واریز شده که در بانک اعلام کردم این مبلغ اشتباه واریز شده و مجدد به حساب اصلی بازگشت داده شد.

پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام آزادشهر ۲ هزار و ۸۰۸ شاکی در گلستان و استان سیستان و بلوچستان دارد که متهمان افزون بر یک هزار و ۵۶ میلیارد ریال در گلستان و یک هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کردند که به همه این شکایت ها در گلستان رسیدگی می شود.

این پرونده ۳۳ هزار صفحه و ۲۶۰ جلد دارد که حداکثر در هشت نشست در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به اتهام مهدی و نادر قوانلو و سید احمد میرمحمدی ۳ متهم اصلی پرونده با موضوع اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی خواهد شد.
در نخستین نشست دادگاه علنی رسیدگی به پرونده کلاهبرداری لیزینگ خودرو پرهام ۳ متهم اصلی این پرونده تفهیم اتهام شدند.

در جلسه دوم هم سیداحمد میرمحمدی متهم ردیف اول و مهدی قوانلو متهم ردیف دوم به دفاع از خود پرداخته و منکر اخلال در نظام اقتصادی شدند؛ همچنین وکلای مدافع شکات و متهمین در این جلسه به دفاع از موکلین خود پرداختند.

پرونده های اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب ویژه رسیدگی می شود که به درخواست مسوولان قضایی استان گلستان برای تعیین دادگاه رسیدگی پرونده پرهام نیز با معاون اول قوه قضاییه نامه نگاری صورت گرفت تا در صورت امکان برای سهولت دسترسی شاکیان که بیشتر گلستانی هستند این پرونده در استان مورد رسیدگی قرار گیرد.

گفته می شود متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زده اند.

جلسه بعدی دادگاه پرهام یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟