بهره‌برداری از 3800 مگاوات نیروگاه جدید تا پیک تابستان سال آینده


بهره‌برداری از 3800 مگاوات نیروگاه جدید تا پیک تابستان سال آینده

خبرگزاری آریا- تا اوج مصرف تابستان سال آینده سه هزار و 864 مگاوات نیروگاه جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

بهره‌برداری از 3800 مگاوات نیروگاه جدید تا پیک تابستان سال آینده
خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی: تا اوج مصرف تابستان سال آینده سه هزار و 864 مگاوات نیروگاه جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محسن طرزطلب در جلسه مجمع عمومی این شرکت با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از هزار و 200 مگاوات نیروگاه جدید توسط معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسیده است، گفت: نیروگاه‌های حرارتی در طی سال‌های گذشته سهم مهمی از تولید انرژی کشور را در اختیار داشته‌اند؛ به طوری که بیش از 92 درصد برق مورد نیاز کشور توسط این واحد‌ها تأمین شده است.
وی با تاکید بر اینکه میزان مصرف سوخت گاز طبیعی نیروگاه‌ها در طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در سال 94 حدود 81 درصد سوخت نیروگاه از گاز طبیعی تامین شده بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این رقم در سال گذشته به 90 درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه تا سال 1400 درصدد دست‌یابی به راندمان 40 درصدی در نیروگاه‌های حرارتی هستیم، عنوان کرد: در تلاشیم تا با احداث بخش بخار، نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل و این مهم را محقق کنیم.
طرزطلب با تاکید بر اینکه ضریب آمادگی نیروگاه‌ها نسبت به چندسال گذشته از وضعیت مناسب‌تری برخوردار بوده است، اضافه کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته توانسته‌ایم در نیمه ابتدایی امسال 99 درصد ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی را حفظ کنیم.
وی افزود: با توجه به نوسانات بازار ارز و زیان انباشته شده در این بخش در تلاش برای پرداخت بدهی به پیمانکاران و بانک‌ها هستیم. خوشبختانه در طی سه سال اخیر نیز با اقدامات صورت گرفته حدود 12 هزار میلیارد تومان از بدهی مجموعه به پیمانکاران شرکت کاسته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس