شناخت محل زندگی: 8 راهکار برای شناختن محله جدید زندگی


... نوشته شناخت محل زندگی: 8 راهکار برای شناختن محله جدید زندگی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

آیا در اندیشه‌ی نقل مکان به جای جدیدی هستید؟ شاید موقع جستجو در اینترنت، آپارتمانی در شهرک غرب چشم‌تان را بگیرد، یا ایده‌ی قدم زدن در پیاده‌روهای ولیعصر مجذوب‌تان کند. به این حالت معمولا «سندرم خارش پا» می‌گویند، و گاهی به تفکرات آنی جدی منجر می‌شود. آن را هرچه بنامید، نقل مکان می‌تواند برای خیلی‌ها یک چالش باشد. برای اینکه ریسک این چالش را در زندگیتان کمتر کنید باید قبل از هرچیز نسبت به شناخت محل زندگی جدید و محله ای که قرار است به آنجا نقل مکان کنید اقدام درست انجام دهید. در این نوشتار ما ۸ راهکار برای شناختن محله جدید زندگی را به شما می آموزیم.

شناخت محل زندگی: 8 راهکار برای شناختن محله جدید زندگی

راهکار برای شناختن محله جدید زندگی

۱. پیش از نقل مکان شهر را بگردید

این کار دو فایده‌ی اصلی و اساسی دارد: اول اینکه، پیدا کردن آپارتمان را بسیار آسان‌تر می‌کند، و دوم اینکه، می‌توانید حس و حالتان را نسبت به محله‌های مختلف بسنجید و موردی را انتخاب کنید که از همیشه بیشتر مناسب شما است. شما تا یک خودرو را به لحاظ فنی تست نکنید، نمی‌خرید، غیر از این است؟

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته برای تزیین و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

۲. سوال‌های زیادی بپرسید

در بازدید اولیه، از اینکه از صاحبخانه (وهمسایه‌های) آینده‌تان هزاران سوال بپرسید خجالت نکشید. بالاخره، چه کسی بهتر از کسانی که واقعا آنجا زندگی می‌کنند می‌توانند درباره‌ی محله به شما مشاوره و نظر بدهند؟ وقتی در یک رستوران محلی ناهار می‌خورید، با پیشخدمت حرف بزنید و بپرسید برای آخر هفته چه کاری دوست دارند انجام بدهند. به این طریق، می‌توانید پیش از نقل مکان حس و حال تان را نسبت به محل دریابید.

۳. یک سری تحقیقات جدی آنلاین انجام دهید

اینترنت دوست شما است که کمک می‌کند شهر جدیدی را بهتر بشناسید. سایت جامانا چند پست بی‌نظیر درباره‌ی بهترین محله‌ها برای زندگی دارد و شما می توانید به سایت‌های دیگری نیز در این زمینه سر بزنید. وقتی نقل مکان کردید و سعی داشتید گرد شهر جدید بچرخید گوگل مپس بهترین رفیق شما خواهد بود.

مطلب مرتبط: ۵ نکته مهم که درباره اجاره اولین آپارتمان تان باید بدانید

۴. برای کند و کاو شهر وقت بگذارید

وقتی نقل مکان‌ تکمیل شد و به پایان رسید، چند آخر هفته‌ی اول را به کشف و تفتیش شهر جدید اختصاص دهید. با پرسه زدن اطراف شهر و گم کردن خودتان در محیط جدید، ممکن است به گوهرهای پنهانی بر بخورید که قبلا هرگز کشف‌شان نکرده بودید. وارد رستوران‌ها، کافه‌ها و باشگاه‌ها شوید و شروع به کشف و بررسی کنید.

۵. انواع مختلف حمل و نقل را امتحان کنید

هر شکلی از حمل و نقل به شما اجازه می‌دهد شهر جدید را از منظری متفاوت ببینید. اگر معمولا با ماشین شخصی سر کار می‌روید، استفاده از حمل و نقل عمومی را در آخر هفته‌ها امتحان کنید. اگر از قبل با سیستم اتوبوس‌رانی بیش از حد آشنایی دارید، برای پیوستن به ناهار در جمع دوستان از دوچرخه استفاده کنید. این کار نه تنها کمک می‌کند استقامت‌تان بالا برود، بلکه شما را به جاهایی از شهر می‌برد که ممکن است هرگز بدون انجام این کار آن‌ها را نمی‌دیدید.

مطلب مرتبط: ۱۵ توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید

۶. برای شناخت محل زندگی با جامعه درآمیزید

در آمیختن با جامعه راه بسیار عالی برای آشنایی با آدم‌های جدید و شناخت پیدا کردن از شهری است که در آن زندگی می‌کنید. سعی کنید در رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، و ورزشی شرکت کنید تا دوستان جدیدی پیدا کنید و به شناخت بهتری از محله و مردمان آن برسید. بالاخره یکی آن بیرون پیدا می‌شود که علایق و سلایقش شبیه شما باشد.

مطلب مرتبط: ۴ روش کنار آمدن و سازش با صاحبخانه که هر مستاجر باید بداند!

۷. برای شناخت محل زندگی رسانه‌های محلی را مطالعه کنید

دنیای اقتصاد قرار نیست به شما بگوید چه چیزهایی باید درباره‌ی شهر جدیدتان بدانید. بلکه، باید در روزنامه‌های محلی(مثل همشهری محله) مشترک شوید تا درباره‌ی رویدادهای جدیدی که قرار است در این کلان شهر به وقوع بپیوندند مطلع شوید. وبلاگ های محلی نیز می‌توانند منبع بی‌نظیری باشند و شما می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید تا نظرات صادقانه‌ای که درباره‌ی رستوران جدید گوشه‌ی شهر دارند در اختیارتان قرار دهند.

۸. موهای‌تان را کوتاه کنید و یک نوشیدنی بخورید

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما کوتاه کردن موهای‌تان و خوردن بستنی می‌تواند راهی عالی برای آشنا شدن با شهر تازه پس از جابجایی باشد. آرایشگرها و کافه‌داران کل روزشان را صرف صحبت کردن با مردم می‌کنند، و معمولا وقتی صحبت از اتفاقاتی می‌شود که در شهر افتاده یا می‌افتد از همه مطلع‌ترند. ممکن است خیلی بیشتر از آنچه با یک روز کامل گشتن در اینترنت به دست می‌آورید اطلاعات کسب کنید. به علاوه، پیدا کردن یک آرایشگر عالی یکی از اولین‌ چیزهایی است که باید موقع جابجایی و نقل مکان انجام دهید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: rent

شناخت محل زندگی: ۸ راهکار برای شناختن محله جدید زندگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس