روزنامه اصلاح‌طلب: حضور ایران در پیاده روی اربعین،حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند!/ همه اصلاح‌طلبان، یا شهید بوده اند یا رزمنده!


روزنامه اصلاح‌طلب: حضور ایران در پیاده روی اربعین،حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند!/ همه اصلاح‌طلبان، یا شهید بوده اند یا رزمنده!

هدف اصلی آمریکا و متحدانش، اختلاف افکنی میان مردم ایران و عراق و تحت الشعاع قراردادن مراسم باشکوه پیاده روی اربعین است، متاسفانه برخی از رسانه های اصلاح طلب نیز با این اختلاف افکنی همصدا شده اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روزنامه اصلاح طلب: حضور ایران در پیاده روی اربعین،حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند!

«علی بیگدلی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان با اشاره به ناآرامی های عراق در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«مساله اربعین که در طی چند سال گذشته گسترش یافته به نوعی برای ایران نمایش قدرت قلمداد می‌گردید. اگر در حج حدود دو میلیون نفر شرکت می‌کردند حال برای راهپیمایی اربعین حدود سه میلیون نفر از کشورهای دیگر شرکت می‌کردند. بنابراین چنین مساله‌ای برای ایران به نوعی نمایش قدرت قلمداد می‌گردید.

از سوی دیگر هر چه بر تعداد این جمعیت افزوده می‌شد بر نفوذ ایران در عراق افزوده می‌شد. بنابراین شاید عراقی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که حضور زوار ایرانی از یک سو و آن مناطق و نیروهای وابسته به ایران در عراق رفته رفته تا حدودی وضعیت حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند».

روزنامه اصلاح‌طلب: حضور ایران در پیاده روی اربعین،حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند!/ همه اصلاح‌طلبان، یا شهید بوده اند یا رزمنده!

در روزهای اخیر رسانه های سعودی در کنار رسانه های رژیم صهونیستی، انگلیس و آمریکا،این دروغ را منتشر کرده اند که علت اصلی ناآرامی های عراق، نحوه حضور ایران در این کشور و همچنین نحوه حضور ایران در پیاده روی اربعین است.

این در حالی است که علت اصلی ناآرامی های عراق، فتنه انگیزی محور آمریکایی-انگلیسی-سعودی است و در این میان، سفارتخانه های کشورهای مذکور به اتاق عملیات فتنه گران تبدیل شده است.

هدف اصلی آمریکا و متحدان این کشور، اختلاف افکنی میان مردم ایران و عراق و تحت الشعاع قراردادن مراسم باشکوه پیاده روی اربعین است. نکته قابل تأمل اینجاست که برخی از رسانه های اصلاح طلب نیز با این اختلاف افکنی همصدا شده اند.

لازم به ذکر است که بیگدلی در روزهای گذشته در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود که ایران باید با آل سعود تعامل کرده و شرط این تعامل نیز این است که ایران،از برخی سیاست های فعلی منطقه ای خود چشم پوشی کند!

** همه اصلاح طلبان، یا شهید بوده اند یا رزمنده!

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«واقعیت این است که از سال ۷۶ که اصلاح‌طلبان پیروز شده‌اند به شکل حیرت‌آوری قیمومیت همه ارزش‌های دفاع مقدس اعم از افتخار رزمندگی و شهادت و جانبازی و حتی اسارت واگذار شده به جناح مقابل اصلاحات و نکته تلخ ماجرا این است که وقتی زندگینامه اصلاح‌طلبان را مرور می‌کنی آنان که سن‌شان به جبهه می‌رسیده یا رزمنده بوده‌اند یا شهید».

روزنامه اصلاح‌طلب: حضور ایران در پیاده روی اربعین،حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند!/ همه اصلاح‌طلبان، یا شهید بوده اند یا رزمنده!

برخلاف ادعای روزنامه اعتماد، برخی از فعالین اصلاح طلب که سن شان به جبهه می رسیده، در زمان جنگ تحمیلی در کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا مشغول به تحصیل بوده اند و پس از پایان جنگ به کشور بازگشته اند.

از سوی دیگر برخی دیگر از اصلاح طلبان که حتی سابقه رزمندگی داشته اند و یا خانواده شهید بوده اند، در سالهای پس از جنگ در نقطه مقابل شهدا ایستاده و فرهنگ ایثار و مقاومت را مورد حمله قرار داده اند.

متاسفانه تعداد قابل توجهی از اصلاح طلبان، از وزیر و نماینده مجلس تا روزنامه نگار و حقوق دان در سال های گذشته به صف دشمن پیوسته و نه تنها علیه فرهنگ ایثار و شهادت، بلکه علیه مقدسات دینی نیز فعالیت کرده اند.

اصلاح طلبان یکروز کاریکاتور رزمندگان هست سال دفاع مقدس را در روزنامه های خود منتشر کرده و آنها را افرادی چشم و گوش بسته جا زدند و روز دیگر تشییع پیکر مطهر شهدا را مایه افسردگی و مخالف شادی مردم نامیدند!

لازم به ذکر است که در هفته های گذشته، شهرداری تهران و برخی شهرهای دیگر که در اختیار اصلاح طلبان بود در اقدامی تأسف برانگیز نام شهید را از تابلوی کوچه ها و معابر و خیابان های شهر حذف کردند. این اقدام تأمل برانگیز با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد.

** با توجه به کارنامه روحانی،جلب اعتماد عمومی برای حامیان دولت دشوار است

روزنامه ایران در مطلبی نوشت:«با توجه به زمان ۶ سال گذشته، جلب اعتماد عمومی دوباره برای جریان اصلاح‌طلب مقداری دشوار شده است».

روزنامه اصلاح‌طلب: حضور ایران در پیاده روی اربعین،حاکمیت عراق را متزلزل می‌کند!/ همه اصلاح‌طلبان، یا شهید بوده اند یا رزمنده!

علیرغم توصیه اکید کارشناسان و صاحبنظران، دولت آقای روحانی تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام چید. بر همین اساس اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و اهتمام به رونق تولید و بهره مندی از ظرفیت های عظیم داخلی مورد غفلت قرار گرفت.

این رویکرد، سفره مردم را کوچک کرد و مطلبات نیز بر زمین ماند. اکنون به اذعان کارشناسان با گرایش های سیاسی مختلف، دولت روحانی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست خارجی کارنامه قابل قبولی برای ارائه ندارد.

فعالین اصلاح طلب در ماه‌های اخیر تاکید کرده اند که ترفندهایی از جمله رقیب هراسی و ترساندن مردم از سایه جنگ دیگر جواب نمی دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی