رشد 19 درصدی عضویت در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی


رشد 19 درصدی عضویت در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 67 هزار و 371 نفر در کتابخانه‌های استان عضویت فعال دارند، گفت: تعداد اعضای این نهاد طی نیمه نخست سال جاری و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد 19 درصدی را نشان می‌دهد.

منوچهر جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تعداد عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان با ۱۳ هزار و ۸۴۹ نفر متعلق به کتابخانه مرکزی ارومیه است.
وی با اشاره به گروه سنی اعضای کتابخانه‌ها نیز اضافه کرد: گروه سنی ۱۳ تا ۱۹ سال بیشترین گروه سنی عضو کتابخانه‌های آذربایجان غربی هستند.
وی بیان کرد: میزان امانت‌گیری کتاب از کتابخانه‌های عمومی این استان نیز از ابتدای سال جاری به ۴۰۳ هزار و ۲۸۷ نسخه رسیده که این رقم رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان از جمله اهداف مهم این نهاد به شمار می‌رود.
«جعفری» اظهار داشت: اجرای یک‌هزار و ۳۳۰ برنامه ویژه کودک، برگزاری جلسه‌های مطالعاتی، کارگاه‌های آموزشی، نقد و رونمایی کتاب، نشست کتاب‌خوان و همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله فعالیت‌های ترویجی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان طی نیمه نخست سال جاری بوده است.
وی اضافه کرد: ارسال ۲ هزار قطعه هدایای فرهنگی، کتاب، نوشت‌افزار و اسباب‌بازی به مناطق سیل‌زده کشور با عنوان «مهربانی در مهر» نیز از دیگر برنامه‌های ترویجی این اداره‌کل به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا ۷۱ کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود دارد که ۳۴ مورد مشارکتی و یک کتابخانه از این تعداد مستقل است؛ یک‌ میلیون و ۴۲۴ هزار جلد کتاب نیز در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.
نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کنند.
۷۱۲۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس