کدام ارگان دولتی «مجوز» مراکز روان‌شناسی و مشاوره را صادر می کند ؟


کدام ارگان دولتی «مجوز» مراکز روان‌شناسی و مشاوره را صادر می کند ؟

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد که سازمان بهزیستی تنها صادر کننده مجوز فعالیت مراکز ارائه دهنده خدمات روانشناسی و مشاوره در کشور است.

کدام ارگان دولتی «مجوز» مراکز روان‌شناسی و مشاوره را صادر می کند ؟
میگنا: مجید رضا زاده، با اشاره به اینکه براساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور و ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان بهزیستی تنها صادرکننده مجوز این مراکز است، گفت: سازمان نظام روانشناسی تنها می تواند برای نیروی انسانی روان شناسان مجور کار و پروانه کسب صادر کند. به عبارت دیگر نسبت نظام روان شناسی با سازمان بهزیستی مانند وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی است. همانطور که مجوز مراکز درمانی از وزارت بهداشت و پروانه پزشک نیز از سازمان نظام پزشکی گرفته می‌شود، این نسبت درخصوص مراکز روان شناسی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که نظام روان شناسی اقدام به صدور مجوز برای فعالیت مراکز روان شناسی کند این کار غیر قانونی است، اظهار کرد: در این خصوص جلسات خصوصی نیز با مجلس شورای اسلامی برگزار شده و نسبت به این موضوع صحه گذاشته شده است.


رضازاده با تاکید بر اینکه بیش از ۹۹ درصد مراکز روانشناسی سازمان بهزیستی کشور خصوصی هستند، تصریح کرد: رویکرد سازمان بهزیستی استفاده از ظرفیت مراکز غیردولتی در ارائه خدمات است.

سازمان نظام روانشناسی نیز ظرفیت‌های زیادی دارد که سازمان بهزیستی نیز علاقه‌مند است از این ظرفیت‌ها، بخش غیردولتی و اصناف استفاده کند، این درحالیست که سازمان نظام روانشناسی به جای افزایش این ظرفیت‌ها بر روی موضوعاتی مانند صدور مجوز تاکید دارد. سازمان نظام روانشناسی یک حوزه صنفی است و باید در همین حوزه نیز فعالیت کند.

این در حالی است که مسئولان سازمان نظام روانشناسی با این گفته مسئولان بهزیستی کاملا زاویه دارند و معتقدند هرگونه فعالیت روانشناسی در کشور باید با نظارت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انجام پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا