هزینه 440میلیون‌تومانی دولت برای ایجاد 1 شغل


هزینه 440میلیون‌تومانی دولت برای ایجاد 1 شغل
دولت در سه‌ماهه اول سال جاری برای ایجاد یک شغل بیش از ۴۴۰میلیون تومان هزینه پیش‌بینی کرده است.

به گزارش تسنیم، مطابق آمارها در سه‌ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵۹۵۰ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی اشتغال ۱۳۸۸۲۲ نفر در کل کشور از سوی وزارت صمت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۶.۶درصدی در تعداد و ۲۸.۷درصدی در پیش‌بینی اشتغال را نشان می‌دهد.

توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید، صنعت و معدن کشور می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گردد، بنابراین آگاهی از تعداد مجوزها و پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده که به‌ترتیب نشان‌دهنده پیش‌بینی ظرفیت تولید و ظرفیت تولید ایجادشده برای یک یا گروهی از محصولات می‌باشد، می‌تواند به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی و افزایش توان رقابت‌پذیری صنعت ملی کمک نماید.

در سه‌ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۵۹۵۰ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه ۶۱۳۷۳۵.۱ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۱۳۸۸۲۲ نفر در کل کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۶.۶درصدی در تعداد، ۲.۰ درصدی در پیش‌بینی سرمایه‌گذاری و ۲۸.۷درصدی در پیش‌بینی اشتغال را نشان می‌دهد.

بر این اساس برای ایجاد هر یک شغل بیش از ۴۴۰ میلیون تومان هزینه پیش‌بینی شده است.

همچنین در سه‌ماهه اول سال ۹۸، استان‌های سمنان، یزد و خراسان رضوی به‌ترتیب به ۵۸۶، ۶۵۷ و ۴۶۶ فقره بیشترین تعداد جواز صادره را به خود اختصاص داده‌اند.

قابل ذکر است که استان سمنان با ۱۷۶۰۲ اشتغال پیش‌بینی‌شده (سهم ۱۲.۷ درصد از کل کشور) بالاترین اشتغال پیش‌بینی‌شده را به خود اختصاص داده است.

در سه‌ماهه اول سال ۹۸، تعداد ۱۳۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری به‌میزان ۹۲۱۷۱.۳ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲۱۹۸۲ نفر در کل کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵.۳درصدی در تعداد و کاهش ۴درصدی در پیش‌بینی اشتغال و ۶۴.۸درصدی در پیش‌بینی سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

همچنین در سه‌ماهه اول سال ۹۸، بیشترین تعداد پروانه بهره‌برداری صادره بین استان‌های کشور مربوط به استان‌های اصفهان با ۱۲۷ فقره و آذربایجان شرقی با ۱۲۶ فقره و کمترین تعداد با ۶ فقره مربوط به استان خراسان جنوبی بوده است. بالاترین اشتغال ایجادشده مربوط به مناطق آزاد و استان آذربایجان شرقی به‌ترتیب ۲۷۲۵ و ۲۱۵۵ نفر می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس