کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه اربعین عملکرد سازنده‌ای دارند


کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه اربعین عملکرد سازنده‌ای دارند

اوحدی با بیان‌اینکه رویدادی که تکیه بر مردم داشته باشد، ماندگار است و هیچ دستی توان حذف آن را ندارد. گفت: عملکرد ستاد مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا بسیار سازنده و قابل تقدیر است.

«سعید اوحدی» در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شکل گیری حماسه پیاده روی اربعین حسینی، معجزه الهی است و باید با تمام توان از این ظرفیت عظیم برای زمینه سازی ظهور و مقابله با استکبار جهانی استفاده کرد، اظهار کرد: دستگاه های عضو ستاد مرکزی اربعین و سایر دستگاه ها و نهادهای فعال در این حوزه باید اهمیت جریان مقاومت و رشادت و ایثار رزمندگان اسلامی در مقابله با گروهک های تکفیری همچون داعش را در برنامه های فرهنگی خود برجسته کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: شکل گیری حماسه اربعین حسینی کاملا مردمی است بنابر این، ستاد مرکزی اربعین نیز باید رویکرد مردمی آن را تقویت کند. رویدادی که تکیه بر مردم داشته باشد ماندگار است و هیچ دستی توان حذف آن را ندارد.

وی اضافه کرد: حضور مستمر و سازنده نهادهای مردمی همچون مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج موجب تقویت نقش مردم و گروه های خودجوش فرهنگی در تداوم حرکت عظیم اربعین حسینی شده است.

اوحدی درباره برگزاری نشست کارگروه مردمی اربعین با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی؛ رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و نمایندگان برخی از دستگاه های عضو ستاد مرکزی اربعین نیز گفت: عملکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف کشور در حوزه اربعین بسیار سازنده و خوب و قابل تقدیر است و برگزاری نشست های این کارگروه مردمی موجب تقویت نقش مردم و نهادهای مردمی در این زمینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درباره اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: احترام به مردم و قوانین کشور عراق در میزبانی از زائران اربعین باید جدی گرفته شود تا وحدت امت اسلام در این حماسه عظیم حفظ شود. آزادگان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان می توانند تحت شعار «الحسین یجمعنا» با هم متحد شوند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر