باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد


باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

قشم- ایرنا- سرعت بادهای جنوب شرقی در تنگه هرمز، سواحل جنوب و غرب جزیره قشم به 22 نات رسیده‌است و از این رو اسکله‌های گردشگری قشم به طور کامل تعطیل شد.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همچنین تمام برنامه‌های حرکت شناورها به جزیره‌های لارک و هرمز برای امروز لغو شد.

علی اشتری افزود: از فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز نیز برای تردد به جزیره هنگام جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت‌های دریایی از جمله مهمترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود که از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم ادامه داد: ارتفاع موج در ساحل جنوبی جزیره قشم به چهار پا رسیده و وسعت دید بین پنج تا ۶ کیلومتر است.

وی اظهار کرد: برای فردا(دوشنبه) نیز باد شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا پیش‌بینی می‌شود.

اشتری خاطرنشان کرد: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و همچنین تردد لندینگ‌کرافت ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب‌دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس