صنایع غذای حلال «سارایوو» رویکردی جدید برای جذب گردشگران مسلمان


صنایع غذای حلال «سارایوو» رویکردی جدید برای جذب گردشگران مسلمان

کشور سارایوو با برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی حلال تلاش دارد تا گردشگران مسلمان و عرب بیشتری را جذب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شارجه 24، زیباست که یک کشور اروپایی، رویکرد جدیدی در فعالسازی گردشگری و جذب گردشگران عرب و مسلمانان اتخاذ کرده است، این کشور اروپایی، کشور «بوسنی» است که اخیرا با برگزاری نمایشگاه غذای حلال مطابق با شریعت اسلامی تلاش دارد تا گردشگران مسلمان بیشتری را جذب کند.

نمایشگاه صنایع غذای حلال پنجشنبه گذشته درحالی در سارایوو پایتخت بوسنی برگزار است که مقامات این کشور امیدوارند که بتوانند از این بازار درحال رشد استفاده کنند.

در این نمایشگاه غذاهای حلال مطابق با شریعت اسلامی آماده شده بود و در آنها اثری از گوشت خوک یا الکل یا خون یا مواد ممنوعه نبود. مقامات بوسنی تمایل دارند تا علاوه بر مسلمانان، مصرف کنندگان غیرمسلمان را نیز جذب صنایع غذایی حلال کنند.

این نمایشگاه سالیانه که سه روز ادامه داشت، در چارچوب تلاش بوسنی برای نشان دادن تصویری موجه و مناسب از خود به عنوان منبع اصلی غذای حلال در اروپا برگزار شد.

«حمید کورجاکوویچ» کارشناس کیفیت غذا، گفت: تعداد رستوران هایی که غذای حلال ارایه می دهند، در طول دهه گذشته در سارایوو افزایش یافته است و این مسئله واکنشی بر افزایش تعداد گردشگران است.

آمارها نشان می دهد که ارزش سالانه بازار جهانی غذایی حلال تریلیون ها دلار تخمین زده شده است؛ پیش بینی می شود که در سالهای آینده نیز افزایش یابد.

از سوی دیگر، «فاروق ایسوویچ» صاحب یک رستوران در سارایوو، گفت: شرکتش از سرمایه گذاری در غذای حلال سود به دست آورده است.انتظار می رود که این موفقیت در آینده ادامه یابد.

مسلمانان نیمی از جمعیت سه میلیون و 500 نفری بوسنی را تشکیل می دهند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس