تکرار اتهام زنی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران


تکرار اتهام زنی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به کمک‌های فنی متخصصان این کشور به سعودی‌ها، بدون ارائه هیچگونه سندی ایران را مقصر حمله به تاسیسات نفتی آرامکو خواند.

به گزارش مشرق، در ادامه تکرار اتهام زنی‌های مقامات آمریکایی در روزها و هفته های گذشته علیه ایران، وزیر دفاع ایالات متحده بار دیگر تهران را مقصر حمله به تاسیسات نفتی عربستان در هفته‌های گذشته خواند.

به نوشته وبگاه «وزارت دفاع آمریکا» «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا شنبه شب به وقت تهران در نشست خبری با پرداختن به موضوع ایران، به کمک‌های فنی، اطلاعاتی کارشناسان و متخصصان آمریکایی به سعودی‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع آمریکا: نظر ما و کشورهای اروپایی درباره حمله به آرامکو روشن است

آمریکا: به اندازه کافی در منطقه خلیج فارس نیرو داریم

تشدید تلاش ترامپ برای تشکیل ناتوی عربی

وزیر دفاع آمریکا با بزرگ جلوه دادن کمک‌های کارشناسان آمریکایی به سعودی‌ها گفت،گروهی از متخصصان و کارشناسان ما با سعودی‌ها همکاری می‌کنند.مطمئنم آنچه آن‌ها در صحنه به دست می‌آوردند کمک زیادی به سعودی‌ها و یافته‌های ما مبنی بر این خواهد کرد که ایران مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان را برعهده داشته است.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندی قبل با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند که در پی آن به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد.

وزیر دفاع آمریکا با پرداختن با آخرین تحولات افغانستان و عراق از پاسخ به سئوال دیگری در مورد تداوم ماموریت ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» طفره رفت و تنها به ذکر این جمله بسنده کرد که این موضوع اطلاعاتی است و نمی‌خواهد درباره آن حرفی بزند.

این در حالی است که چندی قبل منابع مطلع نظامی از بروز حادثه برای تعدادی از جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکا مستقر در ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن حاضر در آب‌های منطقه خبر دادند.

در جریان آن حادثه چهار فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا حین فرود یک هواپیمای دیگر بر ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مستقر در دریای عرب آسیب دیدند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی