پیشنهادهای بهداشتی یک طنزپرداز برای رفتن به استخر


پیشنهادهای بهداشتی یک طنزپرداز برای رفتن به استخر

استخر چنانچه بهداشتی نباشد، مورد عجیبی است. آدم اگر به آب هم نتواند اطمینان کند که دیگر کلاهش پس معرکه است. خصوصاً آب استخر که... ادامه مطلب... نوشته پیشنهادهای بهداشتی یک طنزپرداز برای رفتن به استخر اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

استخر چنانچه بهداشتی نباشد، مورد عجیبی است. آدم اگر به آب هم نتواند اطمینان کند که دیگر کلاهش پس معرکه است. خصوصاً آب استخر که با گرم شدن هوا بیشتر آدم هوس می کند تنی به آب بزند.

بهداشتی بودن آب آنقدر مهم و حساس است که از همان سوابق ایام، الی یومنا هذا، هرکس با کسی دیگر مسأله ای چیزی داشت و می خواست با وی اتمام حجت کند و اصطلاحاً سنگ هایش را با او از هم وابکند؛ در یک اقدام خودجوش او را صدا می زد و فی المجلس آب پاکی روی دست او می ریخت.

حتی وقتی می خواستند بگویند که فلانی خیلی آدم سالم و مطمئن و بی موردی است؛ می گفتند که طرف به کر وصل است. و خب صد البته معلوم است که منظورشان گروه کر موسیقی نبوده، بلکه به آب کر اشاره داشته اند که از هر حیث پاک است و پاک کننده. بهتر از برف پاک کن یا مداد پاک کن یا امثالهم پاک کن!

شاعر فرماید:

آب را گل نکنید
در فرادست انگار
یک نفر می کند آب
ظرف استخرش را….
صافی آب اگر شد تعطیل
نتوان کرد دگر آب تنی
چشم ها را باید شست
چون که آب آلوده است
یک کسی یک چیزی
توی آب افزوده است
ــ صاحبش فرموده است!

پیشنهادهای بهداشتی:

ا عنایت به اهمیت استخر (نه برای غرق شدن یا غرق کردن؛ که صرفاً به قصد شنا و راه رفتن داخل آب) و از سوی دیگر با توجه به ضرورت رغبت مسائل بهداشتی در استخر و سونا و جکوزی؛ بهتر است که دوستان اگر آبی برای شنا کردن پیدا کردند؛ قبل از ورود به داخل استخر حتماً برخی نکات بهداشتی لازم را مدّ نظر داشته باشند تا سر سالم به منزل ببرند:

۱ـ استخرشناسی:

دوستان فرق بین استخر و حمام را باید خوب بدانند. معمولاً به حمام بدون دعوت می روند ؛ در حالی که استخر و سونا و جکوزی چون هزینه اش بالاست، غالباً افراد سعی می کنند که با دعوت دیگر دوستان به استخر بروند. و از همه مهمتر این که فقط در حمام کیسه می کنند. هر آدم کیسه کشی باید این را بداند و مطلع باشد.

۲ـ پیش درآمد دوشینه :

پیش از درآمدن به آب استخر، حتماً از دوش استفاده نمایید. آب استخر با عرقگیر فرق دارد. اگر همه با همان عرق اورجینال تنشان وارد استخر شوند؛ آب استخر ظرف کسری از ثانیه به عرق چهل گیاه تبدیل می شود بلاتشبیه!….سعدی بعدی می فرماید: شنیدستی که شخصی توی استخر/بیالاید همه اشخاص آن را؟

۳ـ آب تنی کوتاه:

سعی کنید زیاد درآب استخر نمانید و به جاهای دیگرآن هم سر بزنید. بالاخره آدم احتیاجات دیگر هم دارد که نباید اینها با هم قاطی شوند. در ثانی، خطر به آب رفتن شما از ناحیه قد نیز هست. خیلی از قد کوتاه ها از اول این طوری نبودند؛ بعداً این طوری شدند. ای بسا که به تدریج در آب حل شدند. خب این هم یک روش حل مسأله است.

۴ـ لباس غواصی:

اگرکه نه استخرمربوطه بهداشتی و استاندارد بود و نه شما با توجه به فیش حقوقی تان از پس هزینه استخرهای بهداشتی مطمئن بر می آیید؛ چاره‌ای ‌نیست جز آن که ملبس به لباس شریف غواصی شوید. فقط مواظب باشید که سوراخ نباشد. وجود سوراخ باعث نشت و ته نشین شدن آب و مواد آلوده آن در شما و به تبع آن‌، ته‌نشین‌شدن شما در ته استخر می‌گردد. و البته فاتحه!

منبع : روزنامه اطلاعات – رضا رفیع

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟