برپایی محافل قرآنی در مواکب ایران و عراق/ برگزاری مسابقه قرآنی «سقا»


برپایی محافل قرآنی در مواکب  ایران و عراق/ برگزاری مسابقه قرآنی «سقا»

محمدی با بیان‌اینکه تجهیز قرآنی موکب‌ها جزو دغدغه‌های نظام است، گفت: محافل قرآنی با حضور کاروان نور در مواکب ایران و عراق و مسابقه «سقا» مشتمل بر «سیره قرآنی امام حسین (ع)» در همین برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حسن محمدی» در نشست خبری تشریح فعالیت های قرآنی موسم اربعین که امروز (شنبه، 13 مهر ماه) در محل اتحادیه تشکل های قرآنی برگزار شد، پیاده روی اربعین را بزرگترین مانور الهی و سیاسی در تاریخ بشریت دانست و گفت: این پدیده آن قدر برای غرب، مستکبران و دنباله روهایشان خطرآفرین شده که تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن این حماسه به کار گرفته اند و اتفاقاتی که طی این روزها در کشور عراق شاهد آن هستیم، در همین راستا است.

مسئول کارگروه فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به فعالیت های اتحادیه تشکل های قرآن و عترت که به صورت خودجوش و طی چند سال اخیر در اجرای برنامه های قرآنی در ایام اربعین حسینی انجام می شود، افزود: امسال «کاروان نور» با حضور حدود 30 قاری و اعضای دو گروه تواشیح در شهرهای مختلف کشور عراق از جمله نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و کوک اجرای برنامه خواهند داشت.

وی درباره نحوه ثبت نام قاریان در کاروان نور موسم اربعین حسینی 1398 یادآور شد: امسال بالغ بر 200 نفر برای حضور در این کاروان ثبت نام کرده اند که به دلیل محدودیت کمتر از 30 نفر بر اساس ضوابط مشخص و اعلام شده، انتخاب شده اند.

محمدی ادامه داد: به دلیل استقبال زیادی که از سوی قرآنیان برای حضور در کاروان نور موسم اربعین حسینی 98 انجام گرفت، از افرادی که در سال گذشته در کاروان نور حضور داشتند در کاروان امسال استفاده نمی شود.

وی تجهیز قرآنی موکب ها را جزو دغدغه های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: امسال بیش از پنج هزار مصحف و دو هزار بسته فرهنگی که قرآن نیز شامل آنها است، در موکب های مختلف اربعین حسینی توزیع می شود.

مسئول کارگروه فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اضافه کرد: مسابقه سقا مشتمل بر «سیره قرآنی امام حسین (ع)» امسال از سوی این کارگروه در اربعین حسینی برگزار می شود.

وی اعلام کرد: 10 محفل قرآنی فاخر در ایام اربعین حسینی از سوی رسانه ملی پخش می شود.

محمدی در پایان با بیان اینکه چند محل قرآنی مشترک نیز با همکاری کشور عراق برگزار می کنیم، خاطرنشان کرد: همکاری ما با عراق پس از ایام اربعین حسینی ادامه خواهد داشت که توانمندسازی قاریان و فعالان قرآنی از جمله آنها است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد