تندیس حسین محجوبی رونمایی شد


تندیس حسین محجوبی رونمایی شد

مراسم رونمایی از تندیس «حسین محجوبی» و جشن امضای کتاب «روزگار محجوب»، عصر روز گذشته به مناسبت چهل و پنجمین سال تاسیس خانه محجوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، در این رویداد ضمن پرده‌برداری از تندیس «حسین محجوبی» که توسط هنرمند مجسمه‌ساز «علیرضا آسانلو» خلق شده بود، کتاب «روزگار محجوب» نوشته «امیر سقراطی» نیز رونمایی شد.

کتاب «روزگار محجوب» شامل روز شمار زندگی حسین محجوبی و مجموعه مقالات این هنرمند است که در ۱۲۸ صفحه منتشرشده، امیر سقراطی هنرمند و پژوهشگر هنری کار پژوهش و تدوین این کتاب را انجام داده و مدیر اجرایی آن نیز برعهده سعید محجوبی بوده است.

علیرضا آسانلو در این مراسم، تندیسی از حسین محجوبی را رونمایی کرد که این اثر هنری از جنس برنزی با حال و هوا و میمیک صورت و دست استاد محجوبی همگام بود. این هنرمند پیش از این نیز تندیس‌هایی از ملک‌الشعرای بهار، عزت‌الله انتظامی، غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پروفسور رضا، پروفسور گنجی، عباس کیارستمی، سلمان هراتی و ضیاءالدین امامی و ... را خلق کرده که در اماکن فرهنگی، هنری و دانشگاهی نصب شده‌اند.

این مراسم با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی چون یدالله کابلی، احمد مسجدجامعی، شهلا حبیبی، حسینعلی ذابحی، رضا نامی، مجید رجبی معمار، خسرو سینایی، طاها بهبهانی و ... به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس خانه محجوبی برگزار شد.

آثار نقاشی حسین محجوبی هنرمند پیشکسوت نقاش در ایران و جهان شناخته شده هستند. از جمله کارهای ماندگار او در زمینه رشته تحصیلی‌اش، طراحی پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت و نیاوران در سال‌های بعد است.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید