گروه موتورسواران فرانسوی از مرز بازرگان وارد کشور شدند


گروه موتورسواران فرانسوی از مرز بازرگان وارد کشور شدند

ارومیه- ایرنا- مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک گروه 55 نفره موتورسوار از گردشگران فرانسوی از طریق مرز بازرگان وارد ایران شدند.

مهدی عبدالله‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه پس از یک روز اسکان در ماکو و بازدید از ابنیه تاریخی این منطقه، مسیر خود را با عبور از شهرهای ارومیه، سقز، همدان، اراک ، اصفهان، یاسوج و شیراز ادامه می دهند.

وی ادامه داد: مدت اقامت این گروه که توسط شرکت کانون گردشگران طبیعت وارد ایران شده‌اند.۱۰ روز بوده و پس از این مدت از طریق مرز بازرگان خارج خواهند شد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است؛ مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با نخجوان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است.

مرز بازرگان نیز که در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهرستان ماکو قرار دارد از مبادی مهم ورود و خروج مسافر از کشور است؛ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسافر خارجی از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403