پرسه خطرناک خرده فروشان مواد مخدر در اطراف اماکن آموزشی/کار مقابله از چاپ بنر گذشته است


پرسه خطرناک خرده فروشان مواد مخدر در اطراف اماکن آموزشی/کار مقابله از چاپ بنر گذشته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شیوه ها و ابزارهای 30 یا 40 سال پیش دیگر برای مقابله با تهدید مواد مخدر پاسخگو نیستند و باید عناصر خلاق و به روز برای این امر به کار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک پدیده چند وجهی مستلزم بکارگیری ابزارها و شیوه های نوین و چند وجهی است، افزود: صرفا نمی توان به بحث مقابله با مواد مخدر اکتفا کرد و باید تمام دستگاه های مرتبط کار وظایف خود را تمام و کمال انجام دهند و از بحث کنترل و پیشگیری از ورود این مواد به داخل استان غافل نشوند.

وی ادامه داد: باید ریسک عرضه مواد مخدر در جامعه بالا برود و هزینه تبادل آنها به قدری بالا افزایش یابد که دیگر کسی تمایلی به خرید و فروش این مواد نداشته باشد. تنها در صورتی در مبارزه خود با قاچاقچیان مواد مخدر موفق هستیم که هر دو فاکتور "مقابله" و "کنترل و پیشگیری" را در کنار یکدیگر داشته باشیم و پازل این مبارزه را تمام و کمال در کنار هم بچینیم.

اکرمی با تاکید بر اینکه در تمامی جلسات این شورا باید اقدامات برجسته همه دستگاه های مقابله کننده به منظور افزایش آگاهی سایر دستگاه های امنیتی و اجرایی استان، تشریح شوند، بیان کرد: تجربه نشان داده است "NA" ها موفق ترین تشکیلات استان در مبارزه با مواد مخدر بوده اند و باید در هر جلسه گزارش کاملی از اقدامات و فعالیت های این انجمن‌ها ارائه شود. تاکنون اقدامات مطلوبی در حوزه پیشگیری از خطر مواد مخدر انجام شده است اما باید با فراهم کردن بستر تفریح و امکانات کافی برای نوجوانان و جوانان با اولویت محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر، آنان را در برابر مواد مخدر واکسینه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: محلات حاشیه نشین استان دسترسی آسانتری به مواد مخدر دارند و به همین علت خطر اعتیاد به مواد مخدر مردم این نقاط را بیش از سایرین تهدید می کند. مدارس و دانشگاه های استان نیز متاسفانه وضعیت چندان مطلوبی ندارند و خرده فروشانی که در اطراف این اماکن آموزشی پرسه می زنند خطری جدی برای دانش آموزان و دانشجویان محسوب می شوند که باید برای رفع این مشکل نیز هرچه سریع تر تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با طرح این سوال که آیا با ابزار ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته می توان امروزه در برابر قاچاقچیان مواد مخدر و اقدامات آنها برخورد کرد یا خیر؟ گفت: صرفا نباید به بحث آموزش های عمومی برای افراد جامعه تکیه کرد، بلکه باید افراد در معرض خطر را براساس شرایط و سن‌شان به خوبی با آسیب های مواد مخدر آشنا کرد و آموزش های تخصصی تری را به آنها ارائه داد. دیگر با چاپ بنر نمی شود با مواد مخدر مقابله کرد، باید برای رفع این معضل دست به دامن ابزارها و شیوه های نوین مبارزه شد.

اکرمی با اشاره به برگزاری اتاق فکر استان مرکزی به ریاست استاندار به منظور تصمیم گیری در راستای مقابله با مواد مخدر و ارائه راهکارهای لازم در برابر خطرات احتمالی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما امروزه تجربه موفق سمن ها و نهادهای مقابله کننده با این معضل را نادیده گرفته ایم و برنامه نوینی برای مقابله با این مضل نداریم. چطور می شود که قاچاقچیان هر روز جنب و جوش دارند و هر دفعه برنامه جدیدی برای اقدامات خود می چینند؟ ما چرا هیچ برنامه به روزی نداریم و هنوز هم از ابزارهای ۴۰ سال قبل برای رفع مشکل مواد مخدر استفاده می کنیم؟ اگر نتوانیم عنصر خلاقیت و به روز بوودن را دنبال کنیم مطئمنا در برابر این تهدیدات کاری از پیش نمی بریم و از متخلفان عقب می مانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی رسانه ها را ظرفیت عظیمی دانست که از آنها می توان در جهت مقابله با مواد مخدر و افزایش سطح آگاهی عمومی استفاده کرد و گفت: رسانه بازوی قدرتمندی است که باید بیش از گذشته از ظرفیت آن استفاده شود و از آن برای مقابله با تهدیدات مواد مخدر نهایت استفاده را برده شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر کشت شاهدانه در دو حیطه مصرف آجیلی و کشت صنعتی در استان رواج دارد و درصدی از کشاورزان استان از طریق کشت این گیاه با مصرف خوراکی امرار معاش می کنند.

سید احمد سجادی با تاکید بر اینکه ممنوعیت کامل کشت این گیاه موجب به خطر افتادن معیشت برخی از کشاورزان می شود، گفت: متاسفانه عده ای به بهانه کشت خوراکی این گیاه سوء استفاده می کنند و به سمت کشت غیرقانونی آن می روند، به همین منظور هر کسی که قصد کاشت شاهدانه دارد باید مجوز مربوطه را از جهاد کشاورزی استان اخذ کند و هماهنگی های لازم را هم با دستگاه قضایی استان انجام دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟