آزادی سه زندانی در تبریز توسط هیات عزاداری


آزادی سه زندانی در تبریز توسط هیات عزاداری

تبریز- ایرنا- مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: موکب «ولیه الله تبریز» از محل احسان و ضیافت مراسم عزاداری حضرت رقیه، موجبات آزادی سه زندانی جرایم غیر عمد استان را فراهم کرد.

رسول تقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح «هر هیات، آزادی یک زندانی» توسط هیات‌های عزاداری حسینی آذربایجان شرقی افزود: این طرح برای اولین بار با پیشنهاد ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور سرپرستان هیات‌های حسینی و مداحان برگزار شدT از آنها درخواست کردیم تا بخشی از هزینه های ضیافت‌ها و احسان‌های خود را به آزدسازی زندانیان غیرعمد اختصاص دهند که خوشبختانه فعالیت های خوبی تا به امروز از سوی آنها در این راستا انجام گرفته است.

تقی پور گفت: در این راستا هیات های حسینی آذربایجان شرقی از ابتدای ماه محرم تا به امروز هزینه آزادی ۱۵ نفر زندانی جرایم غیر عمد را پرداخت کرده انند.

وی یادآوری کرد: اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان شرقی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی با کمک خیران استان و پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده و به آغوش جامعه و خانواده هایشان بازگشته اند.

وی اظهارداشت: هم اکنون تعداد ۴۴۶ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان به سر می برند که از این تعداد ۷ نفر زن هستند و در انتظار کمک خیرین و نوع دوستان خود هستند.

۶۱۲۰/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !