امضاء قرارداد 1200 میلیاردی خودروسازان با قطعه سازان


در میز دوم قرارداد داخلی سازی 42 قطعه با 36 قطعه ساز داخلی به مبلغ 1231 میلیارد تومان منعقد شد.

امضاء قرارداد 1200 میلیاردی خودروسازان با قطعه سازانمدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارتخانه صمت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هدف از برگزاری میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو به کارگیری حداکثری از ظرفیت قطعه سازان داخلی و برنامه ریزی برای تولید داخل است.
آقای رضا مفیدی افزود: در میز دوم قرارداد داخلی سازی ۴۲ قطعه با ۳۶ قطعه ساز داخلی به مبلغ ۱۲۳۱ میلیارد تومان منعقد شد.
وی گفت: با داخلی سازی این قطعات در مجموع ۹۱ میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهد شد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارتخانه صمت با بیان اینکه میز اول تعمیق بخشی به ساخت داخل در صنعت خودرو در تیرماه سال جاری برگزار شد گفت: در میز اول حجم قرارداد‌ها ۷۴۰ میلیارد تومان بود که برای داخلی سازی ۳۵ قطعه با ۳۲ قطعه ساز منعقد شد.
آقای مفیدی افزود: از قطعات میز اول ۱۲ قطعه هم اکنون به تولید انبوه رسیده و باقی قطعات نیز تا پایان این ماه وارد مدار تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه سه میز دیگر تا پایان امسال با قطعه سازان برگزار خواهد شد گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است تا در این میز‌ها قطعه سازان خرد و کوچک نیز حضور داشته باشند و آنان نیز بتوانند بخشی از نیاز خودروسازان را تامین کنند.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارتخانه صمت افزود: در میز دوم تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو به لحاظ حجم قرارداد با سازندگان داخلی و هم به لحاظ میزان کاهش حجم ارزبری ناشی از تعمیق ساخت داخل رشد خوبی داشته است و به اهداف و برنامه‌هایی که در برگزاری این میز‌ها داشته ایم، رسیده ایم.
میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
۴۴ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با بومی سازی قطعات
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو:ایران خودرو با تحقق بومی سازی قطعات در میز اول تعمیق ساخت داخل ۴۴ میلیون یورو صرفه جویی ارزی عاید صنعت واقتصاد ملی می کند.
فرشاد مقیمی در حاشیه برگزاری دومین میز تخصصی خودرو برای تعمیق ساخت داخل قطعات افزود:در حوزه داخلی سازی پیرو فرمایشات رهبری و سیاست‌های وزارتخانه، در ایران خودرو کمیته ساخت داخل را زیر نظر حوزه مدیرعامل تشکیل دادیم که بصورت هفتگی جلسات داریم و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.
مقیمی تاکید کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده، ماموریت جدید برای ساپکو در چارچوب اهداف ساخت داخل است که با اولویت توسعه فناوری و فنی و مهندسی تعریف شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان ساخت: تاکنون شش قطعه در میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو به تولید انبوه رسیده و پنچ قطعه دیگر نیز در مراحل تست قرار دارند که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت:با همدلی تمامی قطعه سازان کشور در سال جاری به اهداف وبرنامه‌های تدوین شده دست خواهیم یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟