آرامش پایدار، مستلزم حفظ اقتدار پلیس در جامعه است


آرامش پایدار، مستلزم حفظ اقتدار پلیس در جامعه است

گروه اجتماعی ــ نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: برای تداوم و استمرار امنیت و آرامش پایدار در جامعه، باید اقتدار پلیس در جامعه حفظ شود.

آرامش پایدار، مستلزم حفظ اقتدار پلیس در جامعه استبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان، صبح امروز، 13 مهرماه در کمیته قضایی و انتظامی استان اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از نیروهای اصلی و دخیل در تأمین امنیت است که برای توفیق در این رسالت خطیر، نیازمند کسب اقتدار و جلب اعتماد مردم است.

وی با بیان این نکته که اقتدار با انجام کارهای خشن ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: منشأ همه قدرت‌ها در عالم، خداوند متعال است و عزت و اقتدار از آن ذات لایزال الهی است که پلیس باید با کسب معرفت و معنویت و تمسک به ذات اقدس حق، اقتدار را در درون خود ایجاد کند.

این مقام قضایی افزود: نقش فرماندهان متقی و افسران خدا ترس و درجه‌داران متعهد در ایجاد امنیت و آرامش برای آحاد جامعه بر کسی پوشیده نیست و باید از آنان تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری یزد بر ارتباط صمیمی با مردم تأکید کرد و گفت: پلیس اولین حلقه ارتباط مردم و حاکمیت در مسئله امنیت است و پذیرش مردم و مقبولیت پلیس، پذیرش و اقتدار نیروی انتظامی و حس احترام جامعه نسبت به این نهاد مقدس را رقم می‌زند.

وی نقش نیروی انتظامی در دوره تحول دستگاه قضایی را مهم و اثرگذار دانست و بیان کرد: با حضور آیت‌الله رئیسی در مسند ریاست قوه قضاییه و انجام امور هوشمندانه بر اساس برنامه و اجرای سند تحول قضایی با کار علمی و حرکت جهادی و نیّت خالصانه، پلیس نیز به‌عنوان ضابط و یک بازوی پر‌توان در این عرصه می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

دهشیری با اشاره به ضرورت حفظ امنیت و آرامش مردم، ابراز کرد: برای کاهش جرایم خشن، باید مبادی ورودی استان مورد نظارت و بازرسی بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: محورهای ورودی استان از سمت شرق کشور بیشتر مورد نظارت و بازرسی است اما باید محورهای ورودی از سمت جنوب و غرب کشور نیز مورد تدابیر امنیتی قرار گیرد.

این مقام قضایی ساماندهی نیروهای ویژه جهت جلب محکومان و متهمان متواری را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام ماحصل تلاش مجموعه انتظامی و قضایی در تعقیب رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای عدالت در اجرای احکام به‌عنوان آخرین مرحله دادرسی تجلی پیدا می‌کند؛ لذا باید با جلب متهمان متواری و سرعت در اجرای احکام، ضمن کاهش اطاله دادرسی، پرونده‌ها مختومه شود.

رئیس کل دادگستری یزد، تعامل قضایی و انتظامی را در استان بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: نتیجه این تعامل، همراهی و همکاری باید به نفع مردم و در مسیر اعتلا و ارتقای خدمت‌رسانی به مردم باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو