حجتی :حفظ پارک‌های جنگلی و منابع طبیعی اولویت جهادکشاورزی است


حجتی :حفظ پارک‌های جنگلی و منابع طبیعی اولویت جهادکشاورزی است

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی حفظ اراضی منابع طبیعی، پارک‌های جنگلی  و فضای سبز برای نسل‌های آینده را از اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: پارک‌های جنگلی امانتی در دست شهرداری است.

«محمود حجتی » روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز در تهران افزود: امروز شهر تهران با وجود تمامی مشکلات، شرایط خوبی را می‌گذراند.

وی تصریح کرد: دغدغه مشترک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و شهرداری تهران حفظ اراضی طبیعی و فضای سبز است و باید در حفاظت منابع طبیعی کوچکترین خدشه‌ای وارد نشود.

حجتی پیش بینی کرد: ورود شهرداری برای حفظ اراضی منابع طبیعی وضعیت را بهبود می‌بخشد و در گذشته ورود شهرداری به اراضی طبیعی در برخی مناطق بهبود ایجاد کرده بود و اتفاقاتی هم در این زمینه رخ داد، اما اکنون جای نگرانی نیست.

وی افزود: انتظار می رود تفاهم با شهرداری تهران در زمینه حفاظت پارک‌های جنگلی تهران الگویی باشد تا به دیگر استان‌های کشور تعمیم داده شود و وزارت جهاد کشاورزی در این تفاهم نامه به حفظ اراضی و منابع طبیعی می اندیشد و انتظاری دیگر ندارد.

وزیر جهادکشاورزی ضمن تاکید بر اینکه این بستر با ملاحظات قانونی انجام خواهد شد، درباره عملکرد این وزارتخانه در برخورد با تغییر کاربری و زمین خواری گفت: بر اساس قانون مسئولیت تغییر کاربری در خارج از طرح‌ها بر عهده سازمان امور اراضی کشور است.

وی اضافه کرد: تخلفات صورت گرفته سازمان امور اراضی به مقام های قضایی منعکس و طرح شکایت می شود و با تشکیل پرونده این موارد پیگیری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...