مخالفت الجزایری‌ها با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری


مخالفت الجزایری‌ها با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

تهران – ایرنا – با گذشت سی و سه هفته از آغاز اعتراضات مردم الجزایر علیه عبدالعزیز بوتفیلقه رییس جمهوری مخلوع این کشور، تظاهرات مردم الجزایر وارد مرحله دیگری شده و معترضان الجزایری این بار در اعتراضات خود شعارهایی علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که توسط ارتش انجام خواهد شد سر داده و خواستار لغو برگزاری آن هستند.

به گزارش امروز (شنبه) روزنامه الجزایری "الخبر"، الجزایری ها بار دیگر با تجمع در نقاط مختلف پایتخت و دیگر نقاط این کشور خواستار برکناری تمامی عناصر باقیمانده نظام بوتفلیقه رییس جمهوری برکنارشده الجزایر شدند.

شهرهای مختلف الجزایر مانند «البویره، نیله، قسنطینه» و میدان "البرید" در الجزیره پایتخت این کشور شاهد تجمع شمار زیادی معترض بود، معترضان در شعارهای خود، تغییرات ریشه ای در دولت کنونی، تحقق مطالبات مردمی و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند؛ لغو برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری آن در موعدی غیر از موعد مقرر از سوی ارتش این کشور از دیگر خواسته های مهم مردم است.

انتخابات ریاست جمهوری در این کشور قرار است روز ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر) برگزار شود و مخالفان می گویند که انتخابات باید سالم و بدون زدوبند برگزار گردد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر پیشتر در ماه جولای (تیر -مرداد) به علت نبود نامزد لغو شده بود.

الخبر در این باره نوشت: به دنبال افزایش شدید تدابیر امنیتی در نقاط مختلف الجزایر، شمار بازداشتی ها به ویژه در پایتخت افزایش چشمگیری داشته است.

به دنبال استمرار اعتراضات مردم الجزایر در دو هفته گذشته، برادر بوتفلیقه رییس جمهوری مخلوع این کشور، به اتهام توطئه علیه ارتش و دولت این کشور در دادگاه نظامی محاکمه و همچنین شمار زیادی از مقامات بلند پایه در دولت بوتفیلقه به حبس های بلند مدت محکوم شدند.

در پی افزایش اعتراضات مردمی در الجزایر طی هفته های متوالی، بوتفیلقه مجبور شد پس از بیست سال حکومت در سن ۸۲ سالگی از قدرت کناره گیری کند؛ کناره گیری وی با اعمال فشار ارتش این کشور نیز همراه بود.

پس از برکناری وی، ارتش الجزایر به فرماندهی "قاید صالح" تلاش کرد تا با صدور بیانیه هایی خود را در این اعتراضات همراه با مردم نشان دهد تا بتواند در مرحله بعدی، نقش مهمی در تعیین شخص اول حکومت این کشور داشته باشد.

با این وجود مردم الجزایر اعتراضات خود را متوقف نکرده و این بار علیه دولت نظامی و باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه روانه خیابان ها شدند.

مردم الجزایر بارها در شعارهای خود تاکید کرده اند که زیر بار یک حکومت نظامی نخواهند رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا