شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)


مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – تلوراید یکی از جذاب ترین پروژه های کیا موتورز طی سال های اخیر بوده است. دقیقا از زمانی که موهاوی از خط تولید این کمپانی خارج شد؛ جای خالی یک شاسی بلند تقریبا بزرگ در کاتالوگ فروش این مجموعه احساس شده است. هر چند اخیرا اخبار مربوط به تولید فیس لیفت موهاوی یا نسل دوم 2020 آن منتشر شد اما به هرترتیب نماینده جدی...

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – تلوراید یکی از جذاب ترین پروژه های کیا موتورز طی سال های اخیر بوده است. دقیقا از زمانی که موهاوی از خط تولید این کمپانی خارج شد؛ جای خالی یک شاسی بلند تقریبا بزرگ در کاتالوگ فروش این مجموعه احساس شده است. هر چند اخیرا اخبار مربوط به تولید فیس لیفت موهاوی یا نسل دوم 2020 آن منتشر شد اما به هرترتیب نماینده جدی کیا به عنوان یک محصول جدید برای جایگزینی موهاوی فعلا همین تلوراید است.

این خودرو در 4 تریم اس، ایی اکس، ال اکس و اس اکس عرضه می شود. با این توضیحات به سراغ یک تلوراید اس اکس مدل 2020 می رویم تا طراحی و ویژگی های این محصول کره ای را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم:

درباره موهاوی 2020 اینجا بخوانید.

نمای ظاهری

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

تلوراید در مجموع یک شاسی بلند جذاب است که ایراد خاصی را نمی توان متوجه طراحی آن دانست. البته این موفقیت ریشه در تجربه کیا موتورز و ارائه موهاوی دارد. با یک نگاه به خوبی می توان دریافت که تلوراید دقیقا از همان روش طراحی ساده و مبتنی بر جزئیات کم استفاده کرده و با همین سادگی است که مخاطب را جذب خود می کند.

موهاوی و تلوراید هر دو از طراحی شاسی بلندهای مکعبی آمریکایی مانند فورد و کادیلاک الهام گرفته شده اند بنابراین اگر مخاطب با محصولات نامبرده ارتباط خوبی داشته باشد قطعا از رونوشت کره ای آنها نیز رضایت خواهد داشت.

اطلاعات مرتبط با ابعاد تلوراید عبارتند از: طول 5001 میلیمتر، عرض 1988 میلیمتر، فاصله بین محورها 2900 میلیمتر، ارتفاع 1760 میلیمتر. وزن خودرو نیز برابر با 2033 کیلوگرم است.

تلوراید 2020 در نمای جلو از همان فرمول سادگی و زیبایی که بدان اشاره شد، استفاده می کند. وقتی مقابل این شاسی بلند قرار گرفته اید جزئیات زیادی پیش روی شما قرار ندارد مثلا به سادگی بامپر(سپر) توجه کنید! با آنکه محیط بسیار ساده ای دارد اما بسیار زیبا و رضایت بخش به نظر می رسد.

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

گریل(جلوپنجره) بزرگ و توسعه یافته در عرض با نوارهای کرومی و بافت شش ضلعی اثر مهمی در شکل گیری یک دماغه تقریبا باعظمت برای تلوراید دارد. یک راهبرد دیگر که در خدمت هدف مورد اشاره کیا قرار داشته؛ حضور نام تلوراید بصورت حروف فاصله دار بزرگ کرومی روی درپوش موتور است.

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

کمی پایین تر بامپر ساده و یکپارچه قرار دارد که غیر از ورودی های هوای موازی با گریل و مه شکن ها عملا هیچ جزئیات دیگری ندارد! البته در طرفین بامپر دو ورودی هوای دیگر با لبه کرومی قرار دارد که طرح زیبایی دارند.

اما چراغ های جلو را باید یکی از مهمترین و جدیدترین المان های طراحی کیا برای تلوراید بدانیم. ترکیبی زیبا که شامل جزئیات زیاد با جانمایی عالی در فضای زمینه سیاه رنگ می شود. به اعتقاد اکثر کارشناسان رسانه های مطرح خودرویی جهان؛ چراغ های تلوراید نقطه قوت این طراحی محسوب می شوند.

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

روی درپوش موتور هودلاین هایی(خطوط) را مشاهده می کنیم که آنها هم به دور از هرگونه پیچیدگی در جای خود قرار گرفته و زیبایی خودرو را افزایش داده اند.

با حرکت به سمت نمای کناری؛ ابعاد تلوراید مخاطب را بیشتر از هر زمان درگیر خود می کند. به عبارت دیگر حس ملاقات با یک شاسی بلند بزرگ، اینجا به خوبی قابل درک است!

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

فندر(گلگیر) ها در هلال خود یک فلیر یا نوار پلاستیکی دارند که در واقع بخشی از مسیر تیره رنگی(متفاوت از رنگ بدنه) است که از قسمت های جانبی زیر بامپر آغاز و با عبور از فندرها و رکاب به بامپر عقب رسیده و دور تا دور تلوراید کشیده شده است.

در قسمت زیر درب ها نیز یک نوار کرومی ضخیم مشاهده می شود که جز عناصر تزئینی نمای جانبی به شمار می رود. تلوراید یک خط شانه قوی و کاملا مستقیم دارد که از چراغ جلو آغاز و تا انتهای فندر عقب کشیده شده است. اتاق شیب کمی دارد و یک زه کرومی شیشه ها را فرا گرفته است.

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

در تریم اس اکس از رینگ استاندارد 20 اینچی مشکی استفاده می شود که در تریم های ارزانتر مدل 18 اینچی جای آن قرار دارد.

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

چراغ های عقب با طراحی متفاوت خود زیبایی خاصی را به این بخش از نمای تلوراید داده اند. فاصله بین دو چراغ را حروف کرومی نام خودرو دقیقا شبیه آنچه که روی درپوش موتور دیده بودیم، به خود اختصاص داده است. بامپر بسیار ساده است و یک دیفیوزر چاق با خروجی اگزوز دوقلو در یک طرف، زیر آن قرار دارد.

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

کابین و امکانات هوشمند

همانطور که در ابتدا اشاره شد؛ نمونه مورد بررسی ما تریم اس اکس است که البته باید یک پرستیژ را نیز به ادامه نام آن اضافه کنید یعنی مدل اس اکس مدل پرستیژ.

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

برای این مدل در هر سه ردیف صندلی ها و همینطور دور فرمان از چرم سوزنی بسیار نرم و باکیفیت استفاه شده که از تماس با آن حس خوشایندی در سرنشینان ایجاد خواهد شد. صندلی های ردیف اول و دوم دارای گرم کن و تهویه اختصاصی هستند اما ردیف سوم فاقد این آپشن است. صندلی ها طراحی بسیار راحتی دارند و در سفرهای طولانی موجب خستگی شدید نمی شوند. سقف پانورامیک در فضای بالای سر سرنشینان جلو و همچنین سقف شیشه ای ثابت بالای سر سرنشینان ردیف دوم در تریم اس اکس بطور استاندارد زیبایی های درون کابین را افزایش داده است.

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

کنسول جلو در تریم اس اکس ترکیبی از چرم و بخشی با نمای چوب است که نمایشگر 10.3 اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی روی آن قرار گرفته است. پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، استارت ریموت، نمایشگر 7 اینچی بین نشانگر های آنالوگ آمپر، سیستم صوتی با 10 اسپیکر هارمن کاردون، 6 پورت یو اس بی، شارژ بی سیم، نمایش نقاط کور دید راننده، اخطار خروج از خط، کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد از جلو، نمایشگر هدآپ(با پرداخت 2 هزار دلار هزینه اضافی برای اس اکس پرستیژ)، ترمز اضطراری اتوماتیک جلو و عقب، استارت دکمه ای، ورود هوشمند، نورپردازی هوشمند داخل کابین و … از جمله امکانات هوشمند تلوراید هستند.

برخی از این امکانات حتی برای تریم اس اکس هم نیازمند پرداخت هزینه اضافی هستند. اما اگر بخواهید تریم مذکور را تبدیل به اس اکس پرستیژ کنید بازهم هزینه ها افزایش می یابد تا مواردی مانند سامانه چهارچرخ محرک و نمایشگر هدآپ به خودروی شما افزوده شود.

پیشرانه

شاسی بلند 2020 کیاموتورز؛ خودرویی برای تمام فصول! (+فیلم و تصاویر)

تمامی تریم های تلوراید از موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر با خروجی 291 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن متر استفاده می کنند. این مجموعه با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. در تریم های ایی اکس و اس اکس از تعلیق عقب خودتنظیم استفاده شده است که ارتفاع تلوراید را بطور هوشمن با میزان بار هماهنگ می کند. این خودرو طی 7.3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. مصرف سوخت تلوراید اس اکس با سامانه چهارچرخ محرک در شهر برابر با 12.3 لیتر برای هر 100 کیلومتر، در بزرگراه 9.8 لیتر و در حالت ترکیبی 11.2 لیتر است.

محدودیت تمامی تریم ها به یک گزینه در بخش موتور، مصرف سوخت و همچنین عدم ارائه نسخه توربوشارژ یا 8 سیلندر قدرتمندتر را می توان از ایرادهای وارد بر این خودرو دانست.

قیمت

قیمت برای تریم های مختلف در حالت پایه:

ال اکس 31690 دلار

تریم اس 33990 دلار

ایی اکس 37090 دلار

اس اکس 41490 دلار

منبع: عصرایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی