طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی بسیار خوشمزه


طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی بسیار خوشمزه

بوریتو مرغ یک غذای مکزیکی با ارزش تغذیه ای بالاست که همه گروه های غذایی در آن به کار رفته و برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی روزانه مناسب است.

طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی بسیار خوشمزه
ستاره | سرویس آشپزی - بوریتو (Burrito) نوعی غذای مکزیکی است که در نان ترتیلای مکزیکی به شکل استوانه‌ای پیچیده می‌شود. این ساندویچ خوشمزه را می‌توان به راحتی در منزل درست کرد و به عنوان غذا برای بیرون بردن مورد استفاده قرار داد. همچنین برای میز تولد، ابوریتوی خوشمزه مرغ، گزینه بسیار جذابی به حساب می‌آید. در این مطلب با طرز تهیه بوریتو مرغ و نان تورتیلا با ما همراه باشید.


طرز تهیه بوریتو مرغ

مواد لازم
برنج پخته و دم کشیده 200 گرم
سینه مرغ 2 عدد
لوبیا قرمز 1/2 پیمانه
پیاز خرد شده 1 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
پنیر پیتزا رنده شده 200 گرم
پودر اورگانو (یا آویشن) 1 قاشق چای‌خوری
سیر 1 حبه
پودر زیره سبز 1/2 قاشق چای‌خوری
پودر پونه کوهی 1/2 قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور تهیه
لوبیا را بشویید و از شب قبل در ۲ پیمانه آب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود، سپس آب آن را دور بریزید و همراه با کمی آب و نمک بپزید تا نرم شود. اگر در اواخر پخت، آب لوبیا زیاد بود حرارت را افزایش دهید تا آب آن کاملا تمام شود. پیاز را خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید تا نرم شود، سپس سیر له شده را به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت دهید تا بوی سیر آزاد شود. گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با نمک، فلفل سیاه، پونه کوهی و لوبیای پخته به تابه اضافه کنید. در تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا گوجه فرنگی بپزد و آب آن تمام شود. سینه مرغ را شسته، به صورت نگینی خرد کنید و سپس آن را با افزودن مقداری نمک، پودر پاپریکا و پودر زیره سبز مزه دار کنید. در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم داغ کنید، سپس تکه‌های مرغ را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا نرم شوند. نان‌های تورتیلا را روی سطح صافی پهن کنید، سپس یک قاشق برنج پخته و دم کشیده وسط آن‌ها بریزید. سپس یک قاشق مرغ روی برنج ریخته و روی مرغ را با مقداری از سس لوبیا و گوجه فرنگی و پنیر پیتزا رنده شده بپوشانید. نان تورتیلا را بپیچید تا به شکل ساندویچ درآید و به صورت گرم میل کنید. نوش جان . . .

پیشنهاد: سس سیر یا سس تارتار را روی این ساندویچ بریزید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی بسیار خوشمزه

طرز تهیه نان تورتیلا

مواد لازم
آرد سفید 500 گرم
روغن جامد کمی
آب گرم 1/2 لیوان
نمک به میزان لازم
بیکینگ پودر 1/2 قاشق مرباخوری

روش تهیه
آرد، بیکینگ پودر و نمک را در کاسه‌ای ریخته و مخلوط کنید، سپس آن را الک کنید. روغن و سپس آب را به آرد اضافه کرده و آن را ورز دهید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را در نایلون قرار داده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. پس از ۱۰ دقیقه، خمیر را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را با دست گرد کنید. روی سطح صافی کمی آرد بپاشید و خمیر‌ها را روی آن قرار دهید، سپس روی خمیر‌ها را با پارچه بپوشانید. هر یک از خمیر‌ها را با وردنه صاف کنید تا به شکل دایره‌ای به قطر ۳۰ سانتی‌متر درآیند. یک تابه چدنی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا حسابی داغ شود، سپس خمیر‌های پهن شده را در آن قرار دهید. صبر کنید تا یک طرف نان پخته شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد. نان‌های تورتیلا را پس از پختن، در پارچه‌ای بپیچید تا خشک نشوند.

همچنین بدانید: طرز تهیه نان پیتا با ۲ دستور


سخن آخر

ساندویچ مکزیکی بوریتو مرغ را می‌توانید به جای نان تورتیلا با نان لواش درست کنید و به عنوان یک وعده غذایی کامل مورد استفاده قرار دهید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده و بتوانید با تهیه این غذا در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید. لطفا در صورت تهیه این غذا در منزل، نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. همچنین اگر به سبک غذاهای مکزیکی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم با طرز تهیه سالاد مکزیکی و طرز تهیه پیتزا مکزیکی تند با نان تورتیلا نیز در ستاره آشنا شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع غذاهای خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در