طرز تهیه کیک موزاییکی با طعم و پخت عالی در منزل


در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک موزاییکی خوشمزه و شیک را آموزش دهیم، دستور تهیه این کیک بسیار ساده بوده و از بیسکوییت پتی بور و پودر کاکائو (شکلات تلخ) در ترکیب آن استفاده می شود، بنابراین برای یادگیری آن در ادامه همراه ما شوید. انواع کیک و شیرینی از جمله کیک هلو، کیک روسی، کیک ماگما و … به دلیل بافت نرم و طعم شیرینی که دارند، مورد علاقه...

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک موزاییکی خوشمزه و شیک را آموزش دهیم، دستور تهیه این کیک بسیار ساده بوده و از بیسکوییت پتی بور و پودر کاکائو (شکلات تلخ) در ترکیب آن استفاده می شود، بنابراین برای یادگیری آن در ادامه همراه ما شوید.

انواع کیک و شیرینی از جمله کیک هلو، کیک روسی، کیک ماگما و … به دلیل بافت نرم و طعم شیرینی که دارند، مورد علاقه بسیاری از افراد می باشند و به عنوان دسر و یا عصرانه و نیز در مناسبت هایی چون جشن تولد و … استفاده می شوند، در این مطلب می خواهیم آموزش تهیه کیک موزاییکی را در اختیارتان قرار دهیم، این کیک در هنگام برش ظاهر زیبایی پیدا می کند و به دلیل شباهتش به موزاییک به کیک موزاییکی معروف است، در اینجا می توانید با دستور پخت این نوع کیک ترکیه ای خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه کیک موزاییکی با طعم و پخت عالی در منزل

طرز تهیه کیک موزاییکی با طعم و پخت عالی در منزل

مواد مورد نیاز

شکر / یک سوم پیمانه بیسکوییت پتی بور / ۲ بسته شیر / یک دوم پیمانه کره / ۵۰ گرم پودر کاکائو / ۲ قاشق غذا خوری بادام و پسته و گردو خرد شده / به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک موزاییکی خانگی

در ابتدا برای تهیه این کیک ساده و خوشمزه، شکر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید، تا کاکائو حالت گلوله ای به خود نگیرد، سپس کره (روغن مایع) و شیر را اضافه کرده و بگذارید تا بر روی حرارت کم باز شود، سپس ظرف محتوی مخلوط را از روی حرارت بردارید و آن را درون ظرف دیگری بریزید تا خنک شود.
بیسکوییت ها را خرد کنید، این کار را طوری انجام دهید که نه بیش از حد پودر شده و نه به اندازه ای که درشت باشد.

حال بعد از سرد شدن مایعی که در مرحله قبلی تهیه کرده اید، بیسکویت های ریز شده را به آن اضافه کرده و به طور کامل هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند، سپس پسته، بادام و گردو را اضافه کنید.

در مرحله بعدی، پلاستیک فریزری را باز کنید و سپس مایع را در قسمت وسط آن ریخته و رول نمایید، سعی کنید با دست آن را شکل دهید.

طرز تهیه کیک موزاییکی با طعم و پخت عالی در منزل

سپس این رول آماده شده را به مدت یک الی دو ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند، سپس آن را بیرون آورده و از نایلون خارج کنید، کمی پودر قند بر روی کیک بپاشید، اکنون کیک موزاییکی یخچالی آماده شده و می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کرده و نوش جان نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس