بازار و مراکز خرید کرمانشاه


بازار و مراکز خرید کرمانشاه

مراکز خرید و بازار‌های کرمانشاه یکی از بهترین مکان‌هایی می‌باشد که می‌توانید علاوه بر خرید سوغات و صنایع دستی، از زیبایی معماری به کار رفته در آن‌ها نیز لذت ببرید. در این شهر بازار‌های قدیمی و تاریخی هنوز مانند گذشته رونق داشته و پا به پای مراکز خرید لوکس و مدرن امروز در فعالیت هستند.

مراکز خرید و بازار‌های کرمانشاه یکی از بهترین مکان‌هایی می‌باشد که می‌توانید علاوه بر خرید سوغات و صنایع دستی، از زیبایی معماری به کار رفته در آن‌ها نیز لذت ببرید. در این شهر بازار‌های قدیمی و تاریخی هنوز مانند گذشته رونق داشته و پا به پای مراکز خرید لوکس و مدرن امروز در فعالیت هستند. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین بازار و مراکز خرید کرمانشاه را معرفی خواهیم کرد.
بازار‌های قدیمی کرمانشاه
همیشه قدیمی‌ترین‌ها حس و حال دیگری دارند و به همین خاطر ابتدا در بین مراکز خرید و بازار‌های کرمانشاه سری به نمونه‌های تاریخی آن‌ها می‌زنیم.بازار و مراکز خرید کرمانشاه بازار سنتی کرمانشاه
به جرات می‌توان گفت در بین تمام بازار‌های شهر کرمانشاه، هیچکدام حس و حال و مهماری و زیبایی بازار سنتی و قدیمی این شهر را ندارند. بازاری قدیمی با قدمت دویس ساله که به عنوان یکی از بزرگترین بازار‌های سرپوشیده خاورمیانه شهرت دارد، مجموعه‌ای از ۱۸ راسته، چهارسوق و ورودی می‌باشد که هنوز مانند گذشته از رونق بسیار بالایی برخوردار است.
بازار و مراکز خرید کرمانشاهاز معروف‌ترین راسته‌های بازار کرمانشاه می‌توان به راسته زرگرها، بزازخانه، آهنگرها، مسگرها، بازار یهودی ها، بنکدار‌ها و تاریکه بازار اشاره کرد. از زیباترین بخش‌های این بازار می‌توان به ورودی‌های بسیار هنرمندانه اش اشاره کرد که معماری ایرانی را به زیباترین شکل به تصویر کشیده است.
بازار و مراکز خرید کرمانشاهبازار بسیار زیبایی که در زمان فتحعلی شاه ساخته شد، امروز و به مرور زمان و خیابان کشی شهر، در نهایت به چهار بخش تقسیم شده است. در هر یک از این چهار بخش می‌توانید با توجه به راسته‌های موجود در آن‌ها انوع سوغات و صنایع دستی، ظروف مسی، طلا و جواهرات و لباس‌های سنتی و محلی و مابقی مایحتاج زندگی را خریداری کنید.
یکی از بهترین و درخشان‌ترین بخش‌های بازار سنتی کرمانشاه، بازار زرگر‌ها یا بازار اطلس می‌باشد. درخشش طلا و جواهرات بسیار زیبا و ارزشمند در ویترین هر یک از مغازه‌های این بازار در کنار بافت قدیمی بازار تماشاییست.
بازار و مراکز خرید کرمانشاهبازار نان برنجی
مگر میشود به کرمانشاه سفر کرد و نان برنجی نخرید؟ شاید نان برنجی را بتوان در اکثر شهر‌های ایران خرید، اما عطر و بویی که این نوع شیرینی در بازار نان برنجی کرمانشاه دارد چیز دیگریست و در هیچ جای دیگر نمی‌توانید مثل و مانندش را بخرید.

آدرس: کرمانشاه، خیابان مدرس، بالاتر از مسجد جامعبازار و مراکز خرید کرمانشاه
بازار‌های هفتگی
از دیگر بازار‌های کرمانشاه که برای خرید سوغات و صنایع دستی بسیار مناسب هستند و قدم گذاشتن در آن‌ها فرصتی مناسب برای آشنا شدن با مردم بومی منطقه و سبک زندگی آن‌ها می‌باشد، بازار‌های هفتگی یا جمعه بازار است. در این بازار شور و رونق خاصی به چشم میخورد و قیمت اجناس موجود در آن‌ها بسیار ارزان می‌باشد. یکی از خوبی‌های این بازار، داشتن فاصله کوتاه تا طاق بستان زیبا و تماشایی است.

آدرس: جاده قدیم کرمانشاه-تهران، شرق کوه طاق بستان، پارک شرقی
بازارچه الهیه
بازارچه‌ها یکی از مکان‌های عالی برای لذت بردن از تنوع بسیار بالا در کنار قیمت ارزان و مناسب می‌باشد. بازارچه الهیه کرمانشاه نیز از این امر مستثنی نبوده و مکانی مناسب برای خرید انواع کیف و کفش، لباس، لوازم خانگی، ساعت و هر چیزی که تصورش را کنید می‌باشد. گاهی اوقات حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این بازارچه‌ها می‌تواند حس و حالتان را خوب کند.

آدرس: کرمانشاه، شهرک الهیه، خیابان کاشانی
مراکز خرید کرمانشاه بازار و مراکز خرید کرمانشاه نیز مانند سایر شهر‌های کشورمان به مرور زمان با تغییر چهره‌ی بسیار زیادی مواجه شده اند. به طوریکه می‌توانید در کنار بازار‌های سنتی، قدم به مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بسیار لوکس بگذارید و خریدی عالی را تجربه کنید. از معروف‌ترین مراکز خرید کرمانشاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بازار و مراکز خرید کرمانشاه

مرکز خرید ارگ
در بین مراکز خرید کرمانشاه اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب هستید که در آن تمام افراد خانواده احساس رضایت داشته باشند، مرکز خرید ارگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. علاوه بر کیف، کفش، زیوآلات و لباس و لوازم خانگی و ... که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، نمی‌توان از امکانات رفاهی و تفریحی آن چشم پوشی کرد. به عنوان مثال برای سرگرم کردن کودکان در این مجموعه می‌توانید به طبقه پایین آن رفته و در کنار خوردن غذا‌های خوشمزه در فودکورت، کودکان را به زمین بازی ببرید. علاوه بر فودکورت، چند کافی شاپ و رستوران نیز در سایر طبقات مرکز خرید ارگ کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

آدرس: کرمانشاه، میدان مصدقبازار و مراکز خرید کرمانشاه
مجتمع تجاری پارسیان
یکی از بهترین خیابان‌های کرمانشاه برای خرید، خیابان مدرس می‌باشد، چون مراکز خریدی مانند گلستان و پارسیان در آن واقع شده اند. در هر یک از ۲۰۰ مغازه‌ی این مرکز خرید می‌توانید انواع کیف و کفش و سایر وسایل مورد نیاز و لباس و پوشاک را خریداری کنید.

آدرس: کرمانشاه، خیابان مدرس، پس از خیابان نواب صفوی، جنب بانک ملتبازار و مراکز خرید کرمانشاه
مرکز خرید نوبهار پلازا
لوکس‌ترین مرکز خرید کرمانشاه را می‌توان نوبهار پلازا در نظر گرفت. این مرکز خرید که دارای هشت طبقه می‌باشد، مجموعه‌ای فوق العاده از انواع کیف و کفش، لباس، زیورآلات، ساعت و ... است. مانند تمام مراکز خرید مدرن در نوبهار پلازا نیز می‌توانید کافه‌های دنج و عالی را مشاهده کنید و بعد از گشت و گذار و خرید دقایقی را در آن‌ها استراحت نمایید.

آدرس: کرمانشاه، خیابان ۲۲ بهمن، چهار راه نوبهاربازار و مراکز خرید کرمانشاه
مرکز خرید لیلیوم
از جمله نکات مهمی که در انتخاب مراکز خرید کرمانشاه و سایر شهر‌ها باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت اجناس و قیمت آن‌ها می‌باشد. مرکز خرید لیلیوم که در چند سال اخیر تاسیس شده است، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد برندپوش می‌باشد. این مرکز خرید با توجه به داشتن اجناس با کیفیت از نظر قیمت کمی بالاتر از سایر مراکز خرید و بازار‌های شهر است. بعد از خرید از بهترین برندها، پیشنهاد می‌کنیم به طبقه چهارم آن بروید و از فست فود‌های خوشمزه اش نوش جان نمایید.

آدرس: کرمانشاه، خیابان کسریبازار و مراکز خرید کرمانشاه
پاساژ میر داماد
پاساژ میرداماد بورس لوازم خانگی و سایر لوازم دیجیتال از قبیل گوشی‌های تلفن همراه با برند‌های مختلف می‌باشد. با توجه به تنوع بسیار بالا در محصولات این پاساژ در اکثر روز‌های سال از رونق زیادی برخوردار است.

آدرس: کرمانشاه، خیابان کاشانیبازار و مراکز خرید کرمانشاه
مرکز خرید رضوان
مرکز خرید رضوان علاوه بر داشتن فروشگاه‌های متنوع برای عرضه لباس و پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره، بیشتر بخاطر پارکینگ‌های طبقاتی شهرت دارد. به عبارت دیگر برای خرید از این مرکز خرید نیاز به نگرانی بابت نبود جای پارک نیست، چون از مجموه هشت طبقه آن، پنج طبقه متعلق به پارکینگ است.

آدرس: کرمانشاه، میدان آزادی، ترمینال شماره ۲
از دیگر مراکز خرید کرمانشاه می‌توان به مرکز خرید کیش، صدف، حافظ، سریری، قصر، پردیس و مائده اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل