همایش سه ساله‌های حسینی به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود


همایش سه ساله‌های حسینی به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود

گنجی از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) با حضور هزاران کودک در حرم امام خمینی(ره)خبر داد و گفت: آشنایی کودکان با معارف عاشورایی از اهداف این همایش است.

«فاطمه گنجی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی(ع) درحرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.

مدیریت خواهران سازمان بسیج مداحان و مسول پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام بیان کرد: این همایش همزمان با سراسر کشور و تعدادی از کشورهای جهان اسلام و با مشارکت هیات رزمندگان اسلام، سازمان بسیح مداحان کشور، سازمان بسیح مستضعفین، سپاه حضرت رسول (ص)، سپاه سیدالشهدا (ع) و سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌شود.

مدیریت خواهران سازمان بسیج مداحان اظهار کرد: این همایش تحت عنوان میثاق عاشوراییان، وسه ساله‌های حسینی با حضورکودکان دختر پسر ومربیان مهدها و مادران روز شنبه 13 مهر ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می‌شود.

وی درباره هدف این مراسم ابراز کرد: هدف بزرگداشت نام آور سه ساله ای است که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین(ع) به منصه ظهور برسد.

گنجی با بیان اینکه قیام عاشورا سراسر درس است، عنوان کرد: سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نیز درسی برای آزاد مردان و زنان دنیا است که بدانند ایستادن چیست و پیام شهادت این سه ساله امام چه می تواند باشد درسی که امروز باید از مقاومت آن حضرت در برابر ظالمان در خرابه شام گرفت، این است که حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است حتی تا پای جان و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه(س) الگو بپذیرند.

مدیریت خواهران سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه سه ساله‌های حسینی در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گرد هم می‌آیند که به دنیا نشان دهند عاشورا جلوه تمام نمای انسانیت و حرکت حق طلبی و آزادگی است، اظهار کرد: بروز و ظهور هر بخشی از عاشورا را سالها می توان در قالب های مختلف تبیین و تفسیر کرد و به جهانی که تشنه معرفت نسبت به امام حسین(ع) است را شناساند.

وی افزود: در میان سه ساله های حسینی حضرت رقیه خانم(س) دختر سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را داریم که زندگانی این بزرگوار دارای آموزه های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما است.

گنجی ادامه داد: همه تا ابد بندگی خداوند را مدیون امام حسین(ع) هستیم زیرا ایشان با نثار جان خود ارتباط میان انسان و خدا را تعریف و تحکیم کردند و صحنه هایی را بوجود آوردند که درس زندگی ما و انسانهای آزاده جهان است.

مدیریت خواهران سازمان بسیج مداحان درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه(س) و فرزند در خانواده که دارای هویت انکارناپذیر است و همچنین نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان منطقه و جهان که زیر شدید ترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری آنها قرار دارند از اهداف برگزاری همایش سه ساله های حسینی است.

وی افزود: برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی از سال 83 توسط پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام شروع شده وامسال با مشارکت همه دستگاه های دولتی واجرایی و سازمان بهزیستی، شهرداری تهران، شهرداری حرم امام خمینی(ره)، ناجا، راهنمایی و رانندگی، رسانه ملی برگزار می‌شود که نهادهای دولتی و مردمی دیگر در این امر مهم مارا را یاری می دهند.

گنجی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم این همایش برگزاری آن در کشورهای خارجی و در حوزه بین‌المللی است که در این بخش، رسانه‌های خبری داخلی و خارجی باید بیش از گذشته به آن توجه کرده و تحت پوشش قرار دهند تا بتوانیم در سایر کشورها این همایش بصورت مطلوب خواستاران و مخاطبان آن انجام بگیرد.

مدیریت خواهران سازمان بسیج مداحان افزود: ویژه برنامه‌های این همایش دکلمه خوانی دختران شهدای مدافع حرم و سرود خوانی نونهالان ومداحی کودکانه است، همچنین نمایش تاتری با داستان گوشواره برای کودکان میان دختران امروزی و حضرت رقیه (س) و نشان دادن مظلومیت کودکان از اقدامات تکفیری و جنایتکاران استکبار جهانی در منطقه و جهان در این همایش به روی پرده می رود که توسط نمایشگرهای حرم مطهر امام خمینی (ره) و مکانهای برگزاری همایش در سطح کشور پخش می شود.

وی گفت: تبلیغات پیرامونی برای فراخوان خانوادها و شرکت دراین همایش از سوی رسانه ها و رسانه ملی پخش خواهد شد و تمامی اقدامات ثبت و ضبط و در قالب بسته‌های فرهنگی در اختیار مهد کودکها و مهدهای قرآنی در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا در میان خانواده‌ها و کودکان بسیار تاثیرگذار است و این همایش یک فرصت برای دست‌اندرکاران برای شناساندن انقلاب حسینی و زندگی ایشان به کودکان هست.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...