پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید


فکر نکنید که خیلی جوان هستید و نیازی نیست به رگهای بسته قلب فکر کنید. برای پاکسازی عروق خون هیچ وقت زود نیست اما باید بدانید چه چیزهایی این امر را برای شما محقق می‌کنند. اگر به دنبال باز کردن عروق بسته هستید، در زیر گزینه‌های مناسبی دارید که می‌توانید از آنها استفاده کنید. قلب‌تان […] نوشته پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید اولین بار در...

هالث ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ 0
پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید
0
پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

فکر نکنید که خیلی جوان هستید و نیازی نیست به رگهای بسته قلب فکر کنید. برای پاکسازی عروق خون هیچ وقت زود نیست اما باید بدانید چه چیزهایی این امر را برای شما محقق می‌کنند. اگر به دنبال باز کردن عروق بسته هستید، در زیر گزینه‌های مناسبی دارید که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

قلب‌تان را سالم نگه داریدپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

قاتل شماره یک در ایالات متحده بیماری قلبی است: بنا بر داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC)، سالانه ۶۱۰۰۰۰ نفر از این بیماری می‌میرند. یک مرگ از هر چهار مرگ. علت آن عروق بسته و مشکلاتی همانند پلاک و اسیدهای چرب هستند که می‌توانند صدمه وارد کنند. دکتر فلوریان رادر متخصص قلب در انستیتو قلب اسمیت می‌گوید: هیچ غذای جادویی وجود ندارد که همانند لوله باز کن و جرمگیر عمل کند و پلاکهای تجمع یافته را پاک کند. اما عادات خوب می‌تواند به کندی این فرایند کمک کند و حفظ سلامت وزن و رژیم غذایی عاملی ست که می‌توانید تا حد زیادی آن را کنترل کنید. هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

جو دوسر برای پاکسازی عروق خونپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

یک گام برای پاکسازی عروق: بیش از ۲۰ سال از زمانی که FDA ادعاهای سلامت قلب برای این غلات کامل را تایید کرده است و تحقیقات همچنان از فواید جدید آن رونمایی می‌کند. بانی تاوب دیکس نویسنده کتاب قبل از خوردن بخوانید گفت: این ماده تامین کننده فیبر محلول است که ظاهرا پایین آورنده کلسترول LDL یا کلسترول بد است. اما اینکه چرا برای رگها خوب است، دکتر رادر می‌گوید: کلسترول می‌تواند درون لایه داخلی رگها و به مرور زمان پلاک را تشکیل دهد. از آنجایی که بسیاری از مردم اکثر اوقات فیبر کمی مصرف می‌کنند که با وجود چهار گرم فیبر در هر پیمانه جو دوسر این ماده یک افزودنی خوشایند برای بسیاری از غذاها از جمله کلوچه سیب و جو دوسر و کشمش است.

لوبیای سیاهپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

لوبیای سیاه سه برابر بیشتر از جو دوسر در هر پیمانه فیبر دارد (مقدار گرم جو دوسر در هر پیمانه کمتر از لوبیا است). یکی دیگر از فواید لوبیاها آنتی اکسیدان‌ها هستند که به خصوص در لوبیاهای رنگی همانند لوبیای سیاه و قرمز بیشتر هستند و با التهاب مربوط به بیماری قلبی، مبارزه می‌کنند.

پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

پاکسازی عروق خون با دیسک پروتئینی پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

این پروتئین‌های گرد و کوچک از خانواده نیام‌دارانی مثل لوبیا هستند که فواید مشابهی دارند. تحقیقات اولیه در موشها نشان داد که عدسها ظاهر صدمه وارده به عروق که به علت فشار خون ایجاد می‌شود، معکوس می‌کنند. علاوه بر این عدسها از لحاظ پروتئین و فیبر بالا هستند و چربی کمی دارند در حالی که حاوی کلسیم، پتاسیم و منیزیم هستند که این مواد معدنی همگی به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

ماهی سرشار از چربیهای سالم برای پاکسازی عروقپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

بسیاری از تحقیقات مربوط به اسیدهای چرب امگا۳ بر سلامت مغز متمرکز زشده‌اند اما این توان ضد التهابی آنها برای قلب شما نیز مزیتهایی دارد. تحقیقات التهاب داخل بدن را به چندین بیماری مزمن و عوارض ایجاد شده از جمله تجمع پلاک، مرتبط می‌داند. بنابراین این گمان وجود دارد که کاشه التهاب ممکن است تجمع پلاک در عروق را هم کاهش دهد. خوردن ماهی‌های چرب از جمله ماهی سالمون یکی از روشهای دستیابی به امگا۳ مورد نیاز بدن است بنابراین سعی کنید دو بار در هفته ماهی مصرف کنید.

آووکادوپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

چربی از هر نوعی که باشد در لیست بدترین چیزها برای قلب است. البته نه همه آنها چون تحقیقات نشان می دهد چربیهای تک رشته‌ای و چند رشته‌ای غیر اشباع همانند چربیهای موجود در آووکادو برای سلامت قلب مفید هستند به دلیل اینکه به کاهش کلسترول بد یا LDL کمک می‌کنند و در عوض کلسترول خوب یا HDL را بالا می‌برند. این میوه‌های سبز رنگ همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر هستند.

پسته خندان دوست با قلب شما پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

آجیلها روش خوب دیگری برای باز کردن عروق بسته رگها هستند. چون آنها منبع خوبی از چربیهای سالم و مفید برای قلب هستند والبته پسته‌ها فواید دیگری هم دارند: آنها سرشار از استرول گیاهی هستند که همان موادی هستند که در محصولات کاهش دهنده کلسترول هستند که به مسدود کردن جذب کلسترول در روده کمک می‌کنند. اگر نسبت به آجیل حساسیت دارید می‌توانید استرول گیاهی را از دانه کنجد دریافت کنید.

زردچوبهپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

ادویه زردچوبه که نقش مهمی در آشپزی آسیایی‌ها و از جمله ایران و هند دارد در طی سالهای اخیر در کشورهای غربی نیز به دلیل خواص فوق العاده‌اش برای قلب مورد توجه قرار گرفته است. ماده کورکومین موجود در این ادویه آنتی اکسیدانی ست که به پشگیری از رسوبات چربی که منجر به مسدود شدن عروق می‌شوند، کمک می‌کند. اگر خیلی طرفدار ادویه و کاری نیستید سعی کنید از چای لاته طلایی درست شده با این ادویه استفاده کنید.

بروکلیپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

دانشمندان سالهای زیادی است که می‌دانند سبزیجات کلمی همانند بروکلی قابلیتهای ضد سرطانی دارند اما پژوهشگران نیز نقش بروکلی در سلامت قلب را هم بررسی کرده‌اند. طبق شواهد ترکیبی به نام سولفورفان به دفاع طبیعی بدن در برابر بسته شدن عروق بوسیله فعال کردن نوعی پروتئین، کمک می‌کند. بروکلی همچنین خواص ضد التهابی و فیبر فراوان دارد.

مارچوبهپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

سبزی دیگری که نقش مهمی در سلامت قلب دارد، ساقه‌های پرفیبر مارچوبه هستند که سرشار از ریز مغذی‌های گیاهی ست که از چسبیدن پلاک به عروق جلوگیری می‌کند. اگر سابقه بیماری قلبی در خانواده‌تان دارید یا دوست دارید که از آن پیشگیری کنید، مارچوبه را باید در لیست خریدتان از فروشگاه‌های تره بار قرار دهید.

هندوانه هم برای پاکسازی عروق خون خوب استپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

چرا متخصصان قلب فشار خون شما را اندازه می‌گیرند؟ خب چون وقتی که خیلی بالا برود می‌تواند سلولهای پوششی رگهای خون را از بین ببرد که در نهایت باعث کاهش انعطاف پذیری و قابلیت عملکرد آنها خواهد شد. کاهش عملکرد عروق خون منجر به افزایش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی خواهد شد. این میوه آبدار اما به شما کمک می‌کند. دکتر آنسل می‌گوید: هندوانه منبع شماره یک سیترولین است. ستیرولین اسید آمینه‌ای ست که بدن استفاده می‌کند تا اکسید نیتریک را بسازد. اکسید نیتریک به آرام کردن و انعطاف پذیری رگهای خونی کمک می‌کند.

غلات کاملپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

از قدیم به ما گفته‌اند که کربوهیدرات بد است اما غلات کامل حتی آنهایی که در پاستا و نان هستند بخشی از رژیم سلامت قلبی هستند و یک گام در چگونگی پاکسازی رگهای قلب. آنجلا لموند متخصص تغذیه گفت: با توجه به آنالیزی منتشر شده در آرشیو طب داخلی، به ازای هر ۱۰ گرم از غلات کاملی که افراد در هر روز می‌خورند، خطر حمله قلبی آنها ۱۴ درصد پایین می‌آید و یک مورد بهتر اینکه شانس مرگ ناشی از حمله قلبی به کمتر از ۲۵ درصد می‌رسد. شاید به این دلیل که غلات کامل همراه با فیبر هستند. فیبر به خروج کلسترول از بدن کمک می‌کند. همچنین به تقویت رشد باکتریهای خوب در روده هم مدد می‌رساند که به این ترتیب فواید غیر مستقیمی برای قلب دارد. سعی کنید به جای غلات تصفیه شده از غلات کامل و سبوسدار استفاده کنید تا بتوانید از این فواید بهره بگیرید.

شیر غنی شده با DHA برای پاکسازی عروق و نرم کردن رگهاپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

وقتی سن بالا می‌رود، رگها سفت می‌شوند که جریان خون را محدود می‌کند. اسیدهای چرب امگا۳ به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند بخصوص یک نوع آنها که به عنوان دوکوزاهگزانوئیک (DHA) شناخته می‌شود. این معمولا عمدتا د رغذهای دریایی وجود دارد اما اگر علاقه‌ای به ماهی ندارید سعی کنید از شیر و تخم مرغ غنی شده با این ماده استفاده کنید.

سیب زمینیپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

بله سیب زمینی هم برای شما مفید است فقط همیشه اوقات نه. این غده‌ها یا به اصطلاح ژوخه‌ها سرشار از پتاسیم هستند. آنها بیشس از دو برابر میانگین یک موز حاوی این ماده معدنی هستند. در حالی که میزان پتاسیم مصرفی ما پایین است. این ماده مفید به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. سیب زمینی علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی فیبر است بنابراین سیب زمینی خوشمزه و دوست داشتنی شما برای قلب هم فوایدی خواهد داشت. بهتر است به جای سرخ کردن سیب زمینی آنها را آب پز کنیم و با کمی روغن زیتون و ماست ترش و سبزیجات معطر آنها را به شیوه‌ای سالم و در عین حال خوشمزه سرو کنیم.

پاکسازی عروق خون با خوراکی محبوب قلبها

پاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

پاکسازی عروق خون را چگونه انجام دهیم؟ خیلی خوشمزه با مقداری شکلات. دانه‌های کاکائو سرشار از فلاونولها هستند؛ ترکیبات گیاهی که خواص آنتی اکسیدانی دارند و برای قلب شما هم مفید هستند. آنالیز تحقیقات انجام شده در مورد کاکائو در سال ۲۰۱۷ در مجله Nutrients منتشر شد که نشان می‌دهد افرادی که بطور منظم شکلات می‌خورند (در حد متناسب) خطر نارسایی قلبی را کاهش داده‌اند. متخصصان تغذیه بیش از همه بر روی شکلات تلخ تاکید دارند که درصد کاکائوی بالای ۷۰ درصد داشته باشد چون این شکلاتها ترکیبات مفید بیشتری دارند.

قهوهپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

لوبیاهای قهوه هم همانند لوبیاهای عادی مقداری آنتی اکسیدان دارند. در تحقیقات، قهوه ظاهرا بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. کافئین هم به قلب شما کمک می‌کند. وقتی دانشمندان به موشها مقداری کافئین برابر چهار فنجان قهوه دادند، متوجه شدند که سلولهای پوششی داخل رگهای خونی آنها به نحو موثرتری عمل می‌کردند.

تخم مرغپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

بله این یکی واقعا گیج کننده است: متخصصان قلب هشدار می‌دهند که مردم از تخم مرغ دوری کنند چون کلسترول زیادی دارد. اما تحقیقات حالا به وضح نشان می‌دهد که کسترول غذایی اثر بسیار کمی بر عروق خون دارد. در حقیقت چربیهای موجود در تخم مرغ، کلسترول HDL خون را بالا می‌برند (این ماده به پیشگیری از تجمع پلاک در دیواره‌ها رگها کمک می‌کند). تحقیقات منتشر شده در مجله قلب نشان می‌دهد که هر روز خوردن تخم مرغ با کاهش ۱۱ درصدی در خطر حمله قلبی موثر است.

پاکسازی عروق خون با انواع توتپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

توتها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند و پژوهشی منتشر شده در مجله گردش خون نشان می‌دهد که خوردن این میوه‌ها به صورت سه وعده در هفته ممکن است خطر حمله قلبی را تا یک سوم در زنان کاهش دهد. پژوهشگران ترکیب آنتوسیانین موجود در توتها را مسئول این امر می‌دانند که به انبساط عروق خونی کمک می‌کند و عبور خون را آسانتر می‌سازد.

چای سبزپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

پژوهشگران بریتانیایی اخیرا فواید شگفت انگیزی را در این نوشیدنی یافته‌اند: آنها بر روی ترکیبی به نام EGCG متمرکز شده‌اند که نوید بخش در درمان بیماری آلزایمر بوده است. محققان دریافتند که همین ملکول می‌تواند رسوبات چربی روی دیواره عروق را منقبض و کوچک کند. در تحقیقات قبلی دانشمندان ثابت کردند که چای سبز کلسترول LDL و تری گلیسرید را هم کاهش می‌دهد. شاید بهتر باشد بهترین چای برای سلامتی را هم بشناسید.

غذاهای تخمیریپاکسازی عروق خون را با این غذاها ممکن سازید

پروبیوتیک‌ها خیلی مورد توجه تحقیقات پژوهشگران هستند چون باکتریهای مفید روده را حمایت می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید با غذاهای سالمی همچون کیمچی، ماست و کمبوچا باکتریهای مفید روده شما را افزایش می‌دهند؟ تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این غذاها (و باکتریهای موجود در آنها) به کاهش فشار خون و کلسترول بد LDL کمک می‌کنند.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: thehealthy

کپی شد

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس