ثروت خالق اتریوم چقدر است؟


ثروت خالق اتریوم چقدر است؟

ویتالیک بوترین هم-بنیانگذار و خالق اتریوم اخیرا به تقلب در کسب ارزهای مجازی از جمله اتریوم متهم شده است؛ بر این اساس بوترین به ماینینگ پیش از موعد مقرر متهم شده که طبق ادعاها باعث گردیده او به همراه جو لوبین 75 درصد از کل اندوخته اتر را به خود اختصاص دهد و میلیاردر شود.

به گزارش بنکر (Banker)، این اتهامات را نوریل روبینی استاد دانشگاه نیوروک مطرح نموده است.

البته لوبین هنوز به این توییت پاسخ نداده است اما خود خالق اتریوم یعنی بوترین که در میان تاثیرگذارترین افراد در دنیای پول های مجازی است همان روز یعنی در تاریخ ۱۰ اکتبر به آن پاسخ داده. او در پاسخ خود همچنان ادعا کرده که از میلیاردرهای پول های مجازی نیست و برای اثبات گفته اش حتی لینک مربوط به بزرگ ترین کیف پول دیجیتالی اش که حدود ۳۶۳۰۰۳ اتر را در بر دارد در اختیار مخاطبانش گذاشته.
ارزش پولی این مقدار اتریوم تقریبا برابر است با ۷۳ میلیون دلار. علاوه بر اینها این مقدار اتریوم شامل هدایا و همچنین کمک های مالی به خیریه هم می شود. با وجود آنکه بوترین تایید کرده پول های دیجیتالی دیگری نیز دارد اما خاطر نشان کرده که مبلغ موجود در همگی شان اندک است.
ثروت خالق اتریوم چقدر است؟
طبق برخی از تازه ترین گزارشات تعداد زیادی از میلیاردرهای اتریوم از چین می آیند و اغلب شان مدیریت برخی از بزرگ ترین استارتاپ های پول مجازی دنیا را در اختیار دارند. یک شرکت چینی به نام Hurun که ثروت خالص افراد در این کشور را دنبال می کند اخیرا فهرستی از ثروتمندترین اشخاص در چین منتشر کرده است.
براساس اطلاعات مندرج در این فهرست که در برگیرنده اسامی ۱۳ مدیر است نیمی از آنها در صنعت استخراج ارزهای مجازی سرمایه گذاری کرده اند و Zhan Ketuan بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره استارتاپی به نام Bitmain حتی در زمره ۱۰۰ فرد ثروتمند چین است. طبق این گزارش ثروت خالص وی برابر با ۲.۴ میلیارد دلار است و بعد از وو جیهن یکی دیگر از بنیانگذاران Bitmain قرار دارد که ثروتی برابر با ۲.۳۸ میلیارد دلار را کسب کرده است.
البته تمامی این اشخاص فاصله زیادی تا جک ما رئیس هیئت مدیره علی بابا دارند که طبق برآوردهای صورت گرفته ارزش کل درآمدهایش به رقم ۲۷۰ میلیارد یوآن یا ۳۹ میلیارد دلار می رسد.
براساس تازه ترین گزارش فوربس که از ۴۰۰ ثروتمند آمریکایی سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در آن جف بزوس مقام نخست را کسب نموده، بسیاری از ثروتمندترین های آمریکا نیز از محل پول های مجازی به این جایگاه رسیده اند
کریس لارسن هم-بنیانگذار ریپل توانسته جایگاه ۳۸۳ام این جدول را به خود اختصاص دهد و با وجود آنکه فاصله زیادی تا انتهای جدول ندارد این دستاورد بزرگی برای وی محسوب می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اتریوم و تفاوت های آن با بیتکوین میتوانید مقاله ای که پیشتر در همین رابطه در دیجیاتو منتشر شده را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟