عقلانیت از شروط مدیریت است/انسان بی‌عقل، دین ندارد


عقلانیت از شروط مدیریت است/انسان بی‌عقل، دین ندارد

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عقلانیت و جامع‌نگری از شروط مدیریت است، گفت: انسان بی‌عقل، دین ندارد. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم 10 راهکار تبیین‌کننده عبور از فضای سیاسی به فضای مدیریتی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شفافیت صرفا به آرای نمایندگان مربوط نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید شفافیت سازی در مسایل مختلف همچون کیفیت تامین پول انتخاباتی نمایندگان مجلس نیز انجام شود، اظهار کرد: تا اگر هزینه های انتخاباتی نمایندگان فی سبیل الله فراهم می شود مردم خیر این اقدامات مهم را شناسایی کنند.

وی با اشاره به شفافیت مخارج و هزینه کردهای مسؤولان کشورهای غربی، بیان کرد: میزان هزینه کردهای مسئولان این کشورها حتی در نامه نگاری یا مخارج زندگی شخصی به صورت آنلاین برای همگان آشکار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه شفافیت سازی آرای نمایندگان مقدمه اجرای دیگر طرح‌های شفاف‌سازی است، تاکید کرد: اگر این طرح اجرایی شود می توان طرح های دیگر را نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که نمایندگان نتوانند طرح دو فوریتی را به یک فوریتی تبدیل کرده و سال ها وقت برای تصویب برخی طرح ها تلف کنند.

وی تصریح کرد: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افرادی که به نهادهای نظام و یا به ملت توهین می کنند، برخورد کنند زیرا چنین حرکاتی برای فضای سیاسی کشور مناسب نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه باید در بسیاری باید از مسائل جوانان وارد عرصه شوند، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب وقتی از فعالیت خودجوش جوانان با تعبیر آتش به اختیار استفاده کردند حضور جوانان در همه عرصه‌ها را مد نظر داشتند تا اینکه همین مطلب را در بیانیه گام دوم نیز مطرح کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ۱۰ راهکار تبیین‌کننده عبور از فضای سیاسی به فضای مدیریتی با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و قانونی را مطرح کرده اند.

وی ادامه داد: اگر بیانات رهبر معظم انقلاب اجرا شود بسیاری مباحث سیاسی بیهوده با رانت‌خواران آن کنار زده می‌شوند و دیگر به نصحیت‌های اخلاقی نیازی وجود ندارد در این حالت مدیریت در جایگاه فنی قرار گرفته و مسئولان در خدممت مردم قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه باید جوانان طرح‌های حل مشکلات کشور را ارائه کنند، ابراز کرد: مسئولانی که علاقه‌ای برای خدمت به مردم یا ظرفیت مدیریت ندارند نباید در جایگاه مدیریت و مسئولیت بمانند کسانی هم که در این جایگاه خود باقی می مانند اگر سبب خسارت می‌شوند باید خود آن را تقبل کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر مسئولان در رفتار خود تغییر ندهند به خودی خود جای آنها با کس دیگر تغییر می‌یابد، گفت: مسئولی می‌تواند به مردم محبت و همدلی داشته باشد که آنها را دوست داشته باشد باید رسانه ملی مسئولان درست‌کردار را معرفی کند.

وی با بیان اینکه عقلانیت و جامع نگری از دیگر شروط مدیریت است، انسان بی‌عقل دین ندارد؛ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره فرمودند هزینه مقاومت کمتر از مذاکره است؛ عقل مبتنی بر منفعت‌طلبی بر مقاومت تاکید دارد این فرمایش رهبری کاملا عقلانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مسئولان تلاش کنند شبیه فرعون نباشند زیرا ما مجبوریم در منبر از آیات قرآن و روایات استفاده کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) اظهار کرد: چهار چیز دولت را خراب می‌کند که یکی از آنها توجه به فرعیات به جای امور مهم است، امروز مسئولان ما آنگونه که برای تعطیلی یک کنسرت سینه چاک کردند هرگز برای تعطیلی یک کارخانه حرکتی نکردند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) پیشتاز کردن انسان‌های پست و عقب زدن افراد توانمند و مومن سبب خراب شدن دولت ها است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس