محب: طالبان در جنگ افغانستان پیروز نخواهد شد


محب: طالبان در جنگ افغانستان پیروز نخواهد شد

مشاور امنیت ملی افغانستان به طالبان هشدار داد که اگر به صلح تن ندهند؛ حکومت افغانستان به جنگ با این گروه ادامه داده و سرانجام پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در سخنرانی خود در هفتادوچهارمین نشست عمومی گفت که نباید به قیمت تقویت تروریست‌ها به سمت رفتن به صلح عجله کرد.

وی با تاکید بر نظام جمهوری اسلامی از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند و گرنه در جنگ شکست خواهند خورد.

«حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی افغانستان به طالبان هشدار داد که اگر به صلح تن ندهند؛ حکومت افغانستان به جنگ با این گروه ادامه داده و سرانجام پیروز خواهد شد.

وی افزود: به طالبان و پشتیبانان خارجی آنها می‌گویم به روند صلح بپیوندند وگرنه ما به جنگ در برابر شما ادامه خواهیم داد. این جنگی است که ما می‌توانیم در آن پیروز شویم.

محب بار دیگر با تاکید بر حفظ نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد که مردم افغانستان به‌دنبال برقراری آتش بس هستند و می‌خواهند که گفت‌وگوهای حکومت و طالبان هر چه زودتر آغاز شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان ادامه داد: ما در روند صلح از کمک‌های همکاران جهانی خود که با اصول تامین صلح ما مطابقت داشته و روند صلح به رهبری افغانستان را پشتیبانی کرده‌اند؛ استقبال کرده‌ایم. صلح هدف مشترک ماست و تروریست‌ها دشمن مردم ما هستند. ما نباید برای رسیدن به هدف اول به قیمت تقویت هدف دوم عجله کنیم.

وی با قدردانی از مردم افغانستان برای حضور در پای صندوق‌های رای‌ گفت که مردم با به‌خطر انداختن جان‌ خود، به قانون اساسی و دموکراسی رای‌ دادند.

حمد الله محب گفت: ما همه رای دادیم نه به خاطر یک رییس‌جمهوری بلکه به خاطر دموکراسی. به خاطر قانون اساسی خود رای دادیم. برای آزادی و حاکمیت خود رای دادیم. ما برای آزادی و حاکمیت ملی رای دادیم، برای رفاه و وصل رای دادیم، برای صلح رای دادیم و برای جمهوری اسلامی افغانستان رای دادیم.

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین با اشاره به شماری از پروژه‌های توسعه‌ای منطقه‌ای و همچنین شماری از نشست‌های منطقه‌ای که به گفته‌ او به ابتکار افغانستان برگزار شده، تاکید کرد که دموکراسی افغانستان یک تجربه‌ کامیاب بوده که نه تنها به مردم افغانستان بلکه به همه‌ مردم جهان مربوط می‌شود.

/انتهای پیام/

محب: طالبان در جنگ افغانستان پیروز نخواهد شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک