آدرس‌های درست و غلط بی‌بی‌سی درباره سردار سلیمانی +فیلم


آدرس‌های درست و غلط بی‌بی‌سی درباره سردار سلیمانی +فیلم

«اخیرا آقای سلیمانی بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شود و برخی از مطرح شدن نام او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند.»[!]

به گزارش جام نیوز، بعد از پخش گفتگوی سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده پیروز و محبوب نیروی قدس سپاه پاسداران در تلویزیون، رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی که به‌شدت مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفت، شبکه بی بی سی فارسی در گزارشی تحت‌عنوان "گفتگو با قاسم سلیمانی؛ چرا حالا؟" کوشید ابعاد این مصاحبه را ارزیابی کند.

در این گزارش آمده است: گفتگو با سرلشکر قاسم سلیمانی زمانی پخش شد که روحانی دست خالی از نیویورک برگشته و دیدگاه آیت الله خامنه ای تقویت شده که معتقد است با امریکا باید از موضع قدرت برخورد کرد. شاید تصادفی نباشد که این گفتگو، شب پیش از دیدار فرماندهان سپاه با آیت‌الله خامنه‌ای پخش شد و رهبر جمهوری اسلامی در همین دیدار، ضمن تأکید بر بی‌حاصل بودن تلاش برای نجات برجام، به سپاه پاسداران توصیه کرد فعالیت‌هایش در خارج از خاک ایران را گسترش دهد.

رسانه دولتی انگلیس خاطرنشان ساخت: حمله به تأسیسات شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو)، اسارت شماری از نظامیان سعودی به‌دست متحدان ایران در یمن و درگیری مرزی حزب الله لبنان و اسرائیل، تازه‌ترین مواردی‌اند که به پای فعالیت‌های فرامرزی سپاه پاسداران نوشته شده‌اند. جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله با اسرائیل که محور سخنان سرلشکر سلیمانی بود، هنوز در خاطره مردم منطقه زنده است. این جنگ برای بسیاری از مردم جهان اسلام غرورآفرین بود. جهان عرب که هنوز از چند شکست‌ از اسرائیل سرشکستگی عمیقی دارد، از اینکه نیرویی عربی توان ایستادگی در برابر ارتش قدرتمند اسرائیل را داشته به خود بالید.

بی بی سی در ادامه افزود: گرچه در جنگ ۳۳ روزه پشتیبانی ایران از حزب‌الله آشکار بود، اما به‌نظر می‌رسد جمهوری اسلامی این روزها ضروری دانسته که به همسایگانش یادآور شود، حزب‌اللهی که در آن زمان برایشان غرورآفرین بود، ایران را پشت خود داشت و قاسم سلیمانی که اکنون نماد قدرت نظامی ایران شده، در سراسر آن جنگ، وسط معرکه و در رأس فرماندهی این جنگ حضور داشته است.

در قسمت دیگری از گزارش بی بی سی چنین آمده است: سرلشکر سلیمانی در این گفتگو خاطراتی جالب توجه و تأثیرگذار از جنگ در لبنان بیان کرد و برای نخستین بار جزئیاتی از ابعاد نظامی فعالیت حزب‌الله در این جنگ را مطرح کرد؛ اما در بُعد سیاسی و تاریخی، مهمترین ویژگی این گفتگو، پاسخ به سؤالی بود که در ۱۳ سال اخیر درباره جنگ ۳۳روزه مطرح بوده: آیا حزب‌الله در آن زمان با تأیید ایران وارد جنگ با اسرائیل شد یا اینکه ایران را در برابر عمل انجام شده گذاشت؟ سرلشکر سلیمانی توضیح داد که در طرح عملیات حزب‌الله برای عبور از مرز و به اسارت گرفتن دو نظامی اسرائیلی، حضور داشته و هنگام آغاز این عملیات در لبنان بوده؛ در نتیجه، این عملیات با هماهنگی و تأیید ایران بوده است.

آدرس‌های درست و غلط بی‌بی‌سی درباره سردار سلیمانی +فیلم

همچنین «پوریا ماهرویان» عضو تحریریه بی بی سی فارسی نیز با حضور در استودیوی پخش زنده، تلاش کرد تحلیلی با رویکرد سیاسی ـ جناحی ارائه دهد.

وی گفت: اخیرا آقای سلیمانی بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شود و برخی از مطرح شدن نام او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند.

ماهرویان در همین زمینه اضافه کرد: آقای سلیمانی شاید اکنون در جایگاهی بالاتر از ریاست جمهوری است؛ او به‌مثابه یک قدرت منطقه‌ای و فرمانده یکی از نیروهای چهارگانه سپاه است و محبوبیت و نفوذش نزد آقای خامنه‌ای بسیار بالاست.

عضو تحریریه بی بی سی در بخش دیگری از این گفتگو سعی کرد چنین القا کند که ممکن است با تصمیم رهبری، سردار سلیمانی مأمور شود خود را در انتخابات بعدی از جانب اصولگرایان نامزد کند!

ویدئو| آدرس غلط عضو تحریریه بی بی سی در مورد احتمال کاندیداتوری سردار سلیمانی در انتخابات ریاست‌جمهوری

گفتنی است با توجه به جایگاه کاریزماتیک و الهام‌بخش سردار سلیمانی که به گواهی خود بی بی سی و سایر ناظران بیرونی از سطح ایران فراتر رفته و محبوبیتی معنوی به فرمانده نیروی قدس سپاه بخشیده است، رسانه دولتی انگلیس از طریق آدرس غلط دادن می‌خواهد روایتی انحرافی به مخاطبان خود عرضه کند و توفیقات این چهره انقلابی را تا حد منازعات جناحی تقلیل دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!