گلزار شهدای ابرکوه گلباران شد


گلزار شهدای ابرکوه گلباران شد

یزد - ایرنا - همزمان با نخستین روز بزرگداشت هفته نیروی انتظامی (11 الی 17 مهر)، عصر پنجشنبه گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس ابرکوه با حضور تعدادی از مردم، مسئولان و خانواده‌های معزز شهدای شهرستان عطرافشانی و گلباران شد.

در این مراسم که جمعی از ایثارگران، امام‌جمعه ، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابرکوه حضور داشتند، با قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل یاد و خاطره شهدای عملیات‌های مختلف دفاع مقدس گرامی داشته شد.

امام‌جمعه ابرکوه گفت: امروز ایران به‌عنوان یک الگوی با اقتدار در جهان مطرح است و این اقتدار و عظمت مرهون خون شهداست .

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی اظهارکرد: نیروی انتظامی عامل تضمین اقتدار در عرصه‌ ملی است و ارج نهادن به رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهیدان وظیفه همگانی است .

وی با اشاره به اینکه ملت قدردان تلاش و زحمات شبانه‌روزی مأموران ناجا هستند، تصریح کرد: پلیس مقتدر در اقتدار امنیت ملی نقش بسیار مؤثری دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: اقتدار ، عزت ، آرامش و امنیت امروز جامعه ، مرهون جانفشانی خون مطهر شهدا و حضور همه جانبه نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی است.

همچنینسرهنگ علیرضا صالحی فرمانده منطقه انتظامی ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته ناجا گزارشی از برنامه‌های این هفته ارائه کرد و گفت: منطقه انتظامی ابرکوه برای حفظ نظم و امنیت و مبارزه با مواد افیونی با پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ابرکوه ۲۷۵ شهید، ۵۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

هفته دفاع مقدس همه ساله از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود و امسال سپاه یزد ۲ هزار و ۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار کردند.

استان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آنها عضو اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و ۷۷۷ نفر آزاده دارد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود، سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت و در این جنگ نابرابر شکست سختی را از رزمندگان اسلام متحمل شد.

۷۵۴۰/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس