غار مخفی بسیار بزرگ شبه نظامیان سوری + ویدئو


غار مخفی بسیار بزرگ شبه نظامیان سوری + ویدئو

خبرنگاران از یک غار بسیار بزرگ در سوریه دیدن کردند که قبلاً شبه نظامیان از آن به عنوان کمین گاه برای حمله و پنهان شدن استفاده می کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای دولتی سوریه روز 17 سپتامبر این غار را که شبه نظامیان از آن به عنوان یک پایگاه بزرگ نظامی استفاده می کردند، در نزدیکی شهر آزاد شده خان شیخون در استان ادلب کشف نمودند.

زنرال عبدالکریم میخون به خبرنگاران گفت این غار علاوه بر ایفای نقش تکیه گاه مستحکم، محل نگهداری انواع گوناگون تسلیحات و ساز و برگ نظامی برای شبه نظامیان از جمله کاسک، یونیفورم نظامی ، ماسک های ضد گاز، lسلسل های سنگین و نارنجک اندازها بود.

به گفته ژنرال سوری، مساحت غار حدود 1000 مترمربع بوده و دارای شبکه پرشاخه تونل ها است. از جمله مرکز فرماندهی دارای نقشه شهر خان شیخون، بیمارستان نظامی و اتاق های خواب در اینجا قراردارد.

طول هر کدام از تونل ها حداقل 200 متر است.

علاوه بر این "کلاه سفیدها"، سازمان غیر دولتی متهم به داشتن ارتباط با شبه نظامیان از این غار برای تهیه ویدئوهای صحنه سازی شده درباره گویا حملات شیمیایی ارتش دولتی سوریه استفاده می کرده است.

درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. اخیراً نیروهای مسلح دولتی سوریه در نبردها با مخالفان خود از جمله گروهک های تروریستی داعش و جبهه النصره به موفقیت های زیادی دست یافته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟