برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور گفت: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل پایانی سال 98 به 2 شیوه کتبی و الکترونیکی برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «جانمحمد خوب پور» امروز (11 مهر) در نشست کارگروه تبلیغ و ترویج قرآن و عترت ستاد اجرایی هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت هرساله به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حدود 26 دستگاه و نهاد در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال نیز هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت متفاوت تر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در گذشته بخشی از آزمون به صورت تخصصی بود که امسال این آزمون کاربردی تر برگزار می شود و قرآن آموزان مشکل تهیه منابع آزمون را نخواهند داشت.

برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور به اهداف آزمون اشاره و ادامه داد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسه ‌ها و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه و معرفی نخبگان و شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی، راهبری آموزش قرآن و عترت در موسسه‌های قرآنی و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت است.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت استان در فصل پایانی سال 98 به 2 شیوه کتبی و الکترونیکی برگزار می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمون الکترونیکی این دوره از مسابقات قرآن و عترت در روزهای 25 و 26 دی‌ ماه و آزمون کتبی در روز سوم بهمن ‌ماه سال 98 برگزار می ‌شود.

برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت را برای همه افراد بدون محدودیت سنی آزاد عنوان کرد و گفت: شرکت متقاضیان در آزمون امسال تنها در یک ‌رشته مجاز بوده و قبول ‌شدگان آزمون سال قبل نیز می ‌توانند در این دوره شرکت کنند.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ثبت ‌نام در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت از دوازدهم آبان ماه آغاز می‌ شود و علاقه ‌مندان به شرکت در این دوره می ‌توانند با پرداخت 70 هزار ریال و با مراجعه به سامانه www.quranedu.ir تا دوازدهم آذرماه ثبت ‌نام کنند.

وی در مورد منابع آزمون سراسری قرآن و عترت نیز گفت: به‌ جز رشته تفسیر سوره بقره که تفسیر نمونه است در سایر رشته تاکنون و ترجمه‌ های متداول قرآن کریم، نهج‌ البلاغه و صحیفه سجادیه از منابع آزمون محسوب می ‌شود.

برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برگزاری مطلوب آزمون سال گذشته، گفت: سال گذشته یک هزار و 260 نفر در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد، 800 نفر در آزمون شرکت داشتند.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های عضو ستاد قرآنی خواست جهت ثبت نام افراد شرکت کننده در این جشنواره ذیل موسسات قرآنی همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی