برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور گفت: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل پایانی سال 98 به 2 شیوه کتبی و الکترونیکی برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «جانمحمد خوب پور» امروز (11 مهر) در نشست کارگروه تبلیغ و ترویج قرآن و عترت ستاد اجرایی هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت هرساله به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حدود 26 دستگاه و نهاد در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال نیز هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت متفاوت تر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در گذشته بخشی از آزمون به صورت تخصصی بود که امسال این آزمون کاربردی تر برگزار می شود و قرآن آموزان مشکل تهیه منابع آزمون را نخواهند داشت.

برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور به اهداف آزمون اشاره و ادامه داد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسه ‌ها و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه و معرفی نخبگان و شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی، راهبری آموزش قرآن و عترت در موسسه‌های قرآنی و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت است.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت استان در فصل پایانی سال 98 به 2 شیوه کتبی و الکترونیکی برگزار می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمون الکترونیکی این دوره از مسابقات قرآن و عترت در روزهای 25 و 26 دی‌ ماه و آزمون کتبی در روز سوم بهمن ‌ماه سال 98 برگزار می ‌شود.

برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت را برای همه افراد بدون محدودیت سنی آزاد عنوان کرد و گفت: شرکت متقاضیان در آزمون امسال تنها در یک ‌رشته مجاز بوده و قبول ‌شدگان آزمون سال قبل نیز می ‌توانند در این دوره شرکت کنند.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ثبت ‌نام در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت از دوازدهم آبان ماه آغاز می‌ شود و علاقه ‌مندان به شرکت در این دوره می ‌توانند با پرداخت 70 هزار ریال و با مراجعه به سامانه www.quranedu.ir تا دوازدهم آذرماه ثبت ‌نام کنند.

وی در مورد منابع آزمون سراسری قرآن و عترت نیز گفت: به‌ جز رشته تفسیر سوره بقره که تفسیر نمونه است در سایر رشته تاکنون و ترجمه‌ های متداول قرآن کریم، نهج‌ البلاغه و صحیفه سجادیه از منابع آزمون محسوب می ‌شود.

برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد

خوب پور ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برگزاری مطلوب آزمون سال گذشته، گفت: سال گذشته یک هزار و 260 نفر در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد، 800 نفر در آزمون شرکت داشتند.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های عضو ستاد قرآنی خواست جهت ثبت نام افراد شرکت کننده در این جشنواره ذیل موسسات قرآنی همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه