کاهش 15 درصدی ولادت در قزوین


کاهش 15 درصدی ولادت در قزوین

قزوین - ایرنا - نیمه نخست سال جاری هشت هزار و 335 ولادت در استان قزوین به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 9 هزار و 807، 15 درصد کاهش را نشان می دهد.

حسن وفایی مدیرکل ثبت احوال قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از هشت هزار و ۳۳۵ ولادت ثبت شده در این مدت چهار هزار و ۲۴۳ مورد آن مربوط به نوزادان پسر و چهار هزار و ۹۲ مورد دختران بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت نام های فاطمه، زهرا، حلما، باران و آوا در بین دختران و امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، سام یار و آریا در بین پسران از بیشترین فراوانی در انتخاب نام نوزادان برخوردار بوده است.

وفایی همچنین با اشاره به آمار ثبت وفات در استان نیزاظهار داشت: طی ۶ ماه نخست امسال تعداد۲هزار و ۸۵۸ نفر در استان فوت شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۲هزار و ۹۲۶ مورد فوت ۲درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال قزوین افزود: از این تعداد ثبت وفات یک هزار و ۶۱۳ واقعه برای مردان و یک هزار و ۲۴۵ واقعه برای زنان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ازدواج نیز در همین مدت تعداد چهار هزار و ۴۴۲ واقعه ازدواج ثبت شده که ۷.۵درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش را نشان می دهد.

وفایی همچنین از ثبت هزار و ۳۶۳ طلاق در استان قزوین در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این بخش نیز شاهد رشد ۳.۶ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

۷۳۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص