بازدیدی متفاوت از کلیسای سیستین به بهای 5 هزار دلار


بازدیدی متفاوت از کلیسای سیستین به بهای 5 هزار دلار

تهران- ایرنا- کلیسای تاریخی «سیستین» در واتیکان یکی از بناهای پرگردشگر این شهر است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از آن صف می‌کشند، حالا یک شرکت گردشگری بازدیدی خصوصی و البته گران‌قیمت را برای علاقه‌مندان هنر، تاریخ و میراث فرهنگی از این مکان زیبا تدارک دیده است. 

به گزارش پایگاه اینترنتی آرت‌نت، هر ساله شش میلیون گردشگر برای بازدید از دیوارنگاره‌های کلیسای «سیستین/sistene» در واتیکان صف می‌کشند و شمار گردشگران به‌حدی می‌رسد که قبل از ورود به صحنه اصلی، راهروها را پر می‌کنند. اما این تنها راه بازدید از آثار نقش بسته میکل‌آنژ بر سقف این مکان باستانی نیست. یک شرکت گردشگری تحت عنوان سفر گران‌قیمت واقعی به علاقمندان به آثار میکل‌آنژ هنرمند ایتالیایی امکان می دهد خصوصی از این مکان دیدن کنند، اگرچه سفری ارزان نیست و برای هر نفر پنج هزار و ۵۵۸ دلار ناقابل آب میخورد.
این سفر بازدیدی ساعت ۶ صبح با ورود یک مقام واتیکان که کلیددار این مکان است، آغاز می شود. کلیددار هر صبح باید قفل ۳۰۰ در موزه واتیکان را با کلیدهای آهنی عتیقه باز کند. گردشگر همانطور که وی را دنبال می کند، از بخش های دیدنی در این مجموعه دیدن می کند.
سرانجام به کلیسای سیستین می رسد که تاریک تاریک است تا وقتی که کلیددار چراغ ها را روشن می کند. کلیسای سیستین که در سال ۱۵۱۲ تکمیل شد، مکان نمایش آثار هنرمندان بزرگ دوره رنسانس همچون پیترو پروجینو (Pietro Perugino)، ساندرو بوتیچلی (Sandro Botticelli) و دومنیکو گرلاندایو (Domenico Ghirlandaio) همچنین نقاشی های سقفی میکل‌ آنژ است. حفظ این آثار گرانبها، کار بسیار پرچالشی است و با وجود سیل عظیم بازدیدکنندگان، به سیستم مخصوصی برای ثابت نگه داشتن دمای هوا، رطوبت و درصد دی اکسید کربن نیاز دارد.
در همین حال، شرکت گردشگری یادشده برای این سفر بازدیدی، علاوه بر صبحانه، خدمات دیگری چون یک وعده ناهار چهار بخشی و بازدید از کلیسای سن پیتر (Saint Peter’s Basilica) را در نظر می گیرد.
کلیسای سیستین، کلیسایی در کاخ پاپ در شهر واتیکان است که مقر رسمی رهبر کاتولیک های جهان به شمار می رود. این کلیسا به نام پاپ سیکتوس چهارم (Pope Sixtus IV) که این مکان را بین سال های ۱۴۷۷ تا ۱۴۸۰ بازسازی کرد، نامگذاری شده است. در دوره زمامداری پاپ سیکتوس چهارم، تیمی از نقاشان دوره رنسانس آثار باارزش و زیبایی را بر دیوارها و سقف این کلیسا طراحی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»