دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش با حضور فرمانده این نیرو و جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی و تحویل‌ دهی شد.

به گزارش خبرگزاری موج، دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مهرماه) با حضور امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از امراء و فرماندهان ارتش در سازمان تحقیقات و جهادخوکفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی و تحویل‌ دهی شد.

این 6 دستاورد جدید فناور محور و مرز شکنانه در حوزه‌های مختلف رزم زمینی از جمله خودرویی، رباتی، سامانه‌های بدون سرنشین، جنگال و هم افزایی راکتی و موشکی رونمایی و تحویل دهی شده است.

از میان این 6 دستاورد دو محصول جدید در حوزه خودرویی و رباتیک است که برای نخستین بار رونمایی می‌شود و چهار محصول دیگر تحویل سازمان‌ها و نیروهای بهره‌بردار خواهند شد.

از میان این دستاوردها پروژه حیدر یک نزاجا که ربات هوشمند شبکه محور است، برای مقابله با ستون‌های زرهی و خودرویی و استحکامات دشمن و کمک به پایش و مراقبت از امکان و مناطق مرزی به صورت کاملا هوشمند با قابلیت تعقیب و گریز و انهدام اهداف دشمن است.

همچنین پروژه خودرویی روین تن نزاجا که سبک ترین خودروی تاکتیکی دنیا است و در برابر گلوله‌های کالیبر 50 هسته فولادی مقاوم هست نیز در این مراسم رونمایی شد که قابلیت حفظ جان خدمه و سرنشیان خودرو در برابر حملات دشمن را داراست و با فناوری کاملا بومی و رعایت استانداردهای بین المللی تولید شده است.

از دیگر دستاوردهای موجود در این مراسم سامانه لبیک یک نزاجا است که سامانه‌ای برای هدایت و کنترل نقطه زن موشک است و مبتنی بر فناوری درون زا است.

دیگر دستاورد تحقیقاتی نزاجا پهپاد دست پرتاب است که با برد عملیاتی مناسب مجهز به سامانه خودکار و ایستگاه زمینی قابل حمل است و نیز قابلیت تصویر برداری روزانه و شبانه را در خود دارد و می‌تواند اهداف دشمن را به صورت تصویری کشف و رصد کند.