اختلال وابستگی، پیامد احساس ترس از جدایی در دوره مهد کودک


اختلال وابستگی، پیامد احساس ترس از جدایی در دوره مهد کودک

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی نسبت به ترک کودکان در مهدکودک‌ها هشدار داد و تاکید کرد: مادران و همراهان در نخستین روزهای حضور فرزندشان در مهدکودک به صورت جدی از تنها گذاشتن کودک اجتناب کنند.

اختلال وابستگی، پیامد احساس ترس از جدایی در دوره مهد کودک
میگنا: زهرا یوسف نژاد، پیامد ترک کودک در مهدکودک و غیب شدن بیخبر مادران به دور از چشم فرزندشان را ایجاد اختلال وابستگی در بزرگسالی دانست و اظهار کرد: بی اعتمادی و یک عمر ترس در افراد نتیجه همین رفتار غلط پنهانی ترک کردن کودکان است.

وی با بیان اینکه تا سن پیش دبستانی هیچ اجباری برای بردن کودک به مهد وجود نداشته باشد، ادامه داد: تصمیم بهتر برای رفتن به مهد از سن سه سالگی است به شرط آنکه کودک تمایل داشته و محیط را بپذیرد.

وی با بیان اینکه اگر والدین تصمیم قطعی برای بردن کودک به مهد دارند باید اصول و قوانین آن را بدانند، خاطرنشان کرد: 14 روز زمان نیاز است تا کودک در کنار مادر خود با محیط مهدکودک کنار آمده و شرایط جدید را بپذیرد.

این روانشناس تصریح کرد: یک باور غلط این است که مربی مهد به والدین می گوید بروید کودک پس از گریه کردن آرام می شود، اما این آرامش به چه قیمتی است؟ یوسف نژاد ادامه داد: مادر با ترک کردن فرزند خود حس بی اعتمادی را در او تقویت کرده و یا پنهان از کودک در حال بازی کردن غیب شده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)